Groningen: buizenzone langs N33 reëel
De N33 is een reëel alternatief voor de buizenzone tussen de Eemshaven en Delfzijl. Dat blijkt uit vooronderzoek van provincie Groningen. Die bestudeert nu de mogelijke effecten van de zone langs de N33.
Voor 3 tracés is al een milieueffectrapportage, een landbouweffectrapportage en een maatschappelijke kosten- en batenanalyse opgesteld.
Het gaat om het Leermenstracé, het Holwierdetracé en het Eemstracé. Deze 3 staan in het Provinciaal Omgevingsplan (POP) gereserveerd voor een www.buizenzone.nlbuizenzone.
Zinvol
Uit de inspraakreacties kwam naar voren dat het zinvol zou zijn de N33 als alternatieve route voor de buizenzone Eemsdelta te onderzoeken.
Stichting Buizenzone Eemsdelta wil een buizenzone aanleggen tussen de Eemshaven en Oosterhorn bij Delfzijl. De buizenzone is bedoeld voor uitwisseling van energie, gassen en vloeistoffen tussen de bedrijventerreinen.
Uiteindelijke keuze
Provincie Groningen en de stichting Buizenzone Eemsdelta presenteren eind juni de uitkomsten van het onderzoek. Provinciale Staten maken uiteindelijk een keuze.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Fendt 826 S4 Vario Profi Plus+ RTK
2015, P.O.A.
-

TS125A Plus
Gebruikt, € 32.500
-

Valtra Q285 trekker
Gebruikt, P.O.A.
-

John Deere 7R290 Auto Power
2024, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Weer
-
Maandag11° / 11°75 %
-
Dinsdag13° / 11°80 %
-
Woensdag12° / 8°70 %










