Wakker Dier start posteractie op stations

Wakker Dier begint een posteractie op stations om aandacht te vragen voor de intensieve veehouderij. Op meer dan 5000 stations zijn posters te zien met foto's van een gangbare en een biologische kip.

De dierenwelzijnsorganisatie wil dat Nederlandse pluimveehouders omschakelen naar een systeem met een langzamer groeiend kippenras met meer ruimte binnen en een buitenverblijf. Deze kippen zijn onder andere van een ras dat trager groeit, waardoor het antibioticagebruik en de meeste welzijnsproblemen sterk afnemen.

Beter Leven ster

Na de start van de campagne van Wakker Dier in april hebben Unilever, Olvarit en Struik al aangegeven over te stappen naar kippenvlees dat voldoet aan de eisen voor 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.

Vanaf maandag 7 mei richt de campagne zich op McDonald's, Iglo en Wagner Pizza van Nestlé.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer