Wakker Dier start posteractie op stations
Wakker Dier begint een posteractie op stations om aandacht te vragen voor de intensieve veehouderij. Op meer dan 5000 stations zijn posters te zien met foto's van een gangbare en een biologische kip.
De dierenwelzijnsorganisatie wil dat Nederlandse pluimveehouders omschakelen naar een systeem met een langzamer groeiend kippenras met meer ruimte binnen en een buitenverblijf. Deze kippen zijn onder andere van een ras dat trager groeit, waardoor het antibioticagebruik en de meeste welzijnsproblemen sterk afnemen.
Beter Leven ster
Na de start van de campagne van Wakker Dier in april hebben Unilever, Olvarit en Struik al aangegeven over te stappen naar kippenvlees dat voldoet aan de eisen voor 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.
Vanaf maandag 7 mei richt de campagne zich op McDonald's, Iglo en Wagner Pizza van Nestlé.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Iseki TM 3267
Nieuw, P.O.A.
-
Gewichtblok
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH PUMA 240CVX
Gebruikt, P.O.A.
-
Stiga PARK 300
Nieuw, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Vrijdag14° / 7°70 %
-
Zaterdag15° / 7°70 %
-
Zondag15° / 5°20 %