'Toonzalen voor sierteeltpromotie'
Maak gebruik van toonzalen, binnenhuisarchitecten en informatie via QR-codes om bloemen, planten en decoratiegroen aan de man te brengen. Dat zijn de ideeën van een groep HBO-studenten voor de sierteelt.
De studenten van Hogeschool Inholland maakten deel uit van de innovatieklas.nl Innovatieklas en kregen de opdracht van de Greenport Aalsmeer om nieuwe verdienmodellen voor de sierteeltsector te bedenken. Gisteren presenteerden zij in Bleiswijk hun resultaten aan telers.
De vertegenwoordigers van de sector; telers, FloraHolland, Kamer van Koophandel en Rabobank prezen de frisse blik van de jongeren en gaan de haalbaarheid ervan onderzoeken.
Kennismaking
Behalve de opdracht wilden de initiatiefnemers de jongeren ook kennis laten maken met de sector. Voor de meeste studenten was het de eerste kennismaking met het bedrijfsleven. Docent marketing Evert Goedemans denkt dat zijn studenten daardoor een beter beeld van een onderneming hebben gekregen.
De studenten beamen dit. 'Ik heb me nooit gerealiseerd dat er zoveel kwam kijken om de bloemen in de winkel te krijgen,' verklaart student Luke Muhlrad. 'En ik wist ook niet dat Nederland wereldwijd zo groot is in deze branche.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
AS Motor Zitmaaier / tuintrekker Sherpa (HA) #28791
Gebruikt, € 15.950
-
Gianni Ferrari Turbo Grass 630
2022, P.O.A.
-
Kverneland Ploeg 150B (LH) #24133
Gebruikt, P.O.A.
-
Vicon DMP2401 TC achtermaaier + kneuzer
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zaterdag22° / 5°0 %
-
Zondag23° / 7°0 %
-
Maandag23° / 8°0 %