'Toonzalen voor sierteeltpromotie'

Maak gebruik van toonzalen, binnenhuisarchitecten en informatie via QR-codes om bloemen, planten en decoratiegroen aan de man te brengen. Dat zijn de ideeën van een groep HBO-studenten voor de sierteelt.

De studenten van Hogeschool Inholland maakten deel uit van de innovatieklas.nl Innovatieklas en kregen de opdracht van de Greenport Aalsmeer om nieuwe verdienmodellen voor de sierteeltsector te bedenken. Gisteren presenteerden zij in Bleiswijk hun resultaten aan telers.

De vertegenwoordigers van de sector; telers, FloraHolland, Kamer van Koophandel en Rabobank prezen de frisse blik van de jongeren en gaan de haalbaarheid ervan onderzoeken.

Kennismaking

Behalve de opdracht wilden de initiatiefnemers de jongeren ook kennis laten maken met de sector. Voor de meeste studenten was het de eerste kennismaking met het bedrijfsleven. Docent marketing Evert Goedemans denkt dat zijn studenten daardoor een beter beeld van een onderneming hebben gekregen.

De studenten beamen dit. 'Ik heb me nooit gerealiseerd dat er zoveel kwam kijken om de bloemen in de winkel te krijgen,' verklaart student Luke Muhlrad. 'En ik wist ook niet dat Nederland wereldwijd zo groot is in deze branche.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    12° / 3°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 4°
    70 %
Meer weer