Hogere volumes en prijs stuwen omzet Danone in eerste halfjaar

De omzet van het Franse voedingsmiddelenconcern Danone is in het eerste halfjaar van 2025 met 4,2 procent gestegen. Dat komt door een toename in het afzetvolume met 2,6 procent en een prijsstijging van 1,7 procent gerekend over alle producten.

Hogere+volumes+en+prijs+stuwen+omzet+Danone+in+eerste+halfjaar
© Danone

In Nederland is Danone vooral bekend van zuivelproducten als Activia, Danio, Danoontje, Nutrilon opvolgmelk en Alpro als plantaardige zuivelvervanger. Ook levert Danone gespecialiseerde voeding zoals Olvarit babyvoeding, Nutricia en bijvoorbeeld het bronwater Evian.

De voedingsmiddelenproducent heeft wereldwijd vestigingen die op de regionale markten afgestemde zuivel- en plantaardige producten leveren. De afgelopen periode heeft het concern geïnvesteerd in de gespecialiseerde voeding, zoals met de verwerving van het in medische voedingstoepassingen gespecialiseerde Kate Farms in de Verenigde Staten en de producent van probiotica Akkermansia Company in België.


Gezondheidsproducten

De omzetgroei komt vooral voor rekening van de gespecialiseerde zuivelproducten met een hoog eiwitgehalte (High Protein, Kefir en Skyr) plantaardige producten, medische producten en babyvoeding. De gezondheidsproducten laten een omzetgroei zien van 8,7 procent. De omzet aan zuivelproducten steeg met 3 procent en bij het bronwater is sprake van een lichte omzetdaling van 0,5 procent.

De hoogste groei in omzet boekt Danone in werkgebied China, Noord-Azië en Oceanië. Daar stijgt de omzet met 12,4 procent. In China zijn babyvoeding, medische voeding en andere gespecialiseerde voedingsproducten de belangrijkste pijlers onder die hogere omzet met in Japan ook de zuivelproducten Activia en Oikos.


Laagste groei in Europa

De omzetgroei in Europa is met 2,2 procent het laagste. De belangrijkste 'groeiers' daar zijn de zuivelproducten met hoog eiwit, plantaardige producten, gespecialiseerde producten en ook de bronwaters.

Met 2,3 procent ligt de omzetgroei van Danone in Noord-Amerika net wat hoger. Hier zorgen zuivelproducten met een hoog eiwitgehalte, koffiecreamers en medische producten voor die hogere omzet. In Latijns-Amerika kent het concern een omzetgroei van 2,9 procent.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    20° / 13°
    90 %
  • Zondag
    22° / 13°
    20 %
  • Maandag
    21° / 15°
    20 %
Meer weer