Bloemen blijven ook na corona populair
Consumenten verwachten na de coronacrisis vaker bloemen en planten te blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek van Bloemenbureau Holland dat is uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Daarmee zetten zij de trend voort van tijdens de pandemie. Toen kochten consumenten vaker sierteeltproducten dan in de periode voor de coronacrisis. Door corona zijn consumenten gaan inzien dat planten het huis en de thuiswerkplek aangenamer maken.
Bij de start de pandemie besefte 50 procent van de respondenten dit, twee jaar later 68 procent. De waardering voor bloemen is ook gegroeid, van 50 procent twee jaar geleden naar 67 procent nu.
Thuiswerken blijft
Bloemenbureau Holland voorziet dat de waardering hoog blijft, omdat uit de enquête ook naar voren is gekomen dat 45 procent van de ondervraagde consumenten thuis blijft werken. Daarnaast besteden meer consumenten aandacht aan hun tuin en balkon. Aan het begin van de pandemie gaf 40 procent aan dit te doen, terwijl het percentage momenteel op 48 ligt.
Het onderzoek van Bloemenbureau Holland was de laatste in een serie van vijf naar aanleiding van corona. Het valt het bureau op dat bloemen en planten populair blijven, ondanks de onzekere financiële toekomst.
Het volgende onderzoek van Bloemenbureau Holland gaat over het effect dat de hoge inflatie en het afnemende consumentenvertrouwen hebben op de aankoop van sierteeltproducten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland Tractor T7.210 (SO) #179478
Gebruikt, P.O.A.
-
Pottinger Ploeg Servo (BV) #48334
Gebruikt, € 23.860
-
Kuhn GF8501TO schudder
2006, P.O.A.
-
Vicon 632T Pro achtermaaier met kneuzer
2011, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %