FrieslandCampina+draait+goed+in+Pakistan
Nieuws
© Arie Meijer

FrieslandCampina draait goed in Pakistan

De omzet van FrieslandCampina Engro Pakistan is vorig jaar met 22 procent gegroeid tot 130 miljoen euro. De winst na belastingen steeg daarbij ook.

De groei van de omzet en de winstmarge is bereikt door een versterkte distributie, een grotere beschikbaarheid van producten en investeringen in merken. Door het geleidelijk opheffen van de coronabeperkingen en lockdowns in Pakistan, boekt het segment 'Zuivel en dranken' een groei van 17,6 procent. Dit segment is met 113 miljoen euro verantwoordelijk voor het grootste deel van de omzet.

Olper's is in dit segment het belangrijkste en groeide dankzij investeringen in het merk. Een belangrijke innovatie was de Olper's Economy Pouch. Deze nieuwe verpakking biedt consumenten de mogelijkheid om het goede van melk op een veilige, gezonde en betaalbare manier te ervaren, stelt FrieslandCampina Engro Pakistan.


Gezond marktaandeel

Andere recente lanceringen waren Olper's gearomatiseerde melk, Olper's volle melkpoeder (FCMP), Olper's Cream, Olper's Pro-Cal, Tarang Tea Whitening Powder (TWP) en Tarang Elachi. Die hebben allemaal in korte tijd een gezond marktaandeel gerealiseerd. Mede door een vroege start van de zomer presteerde het segment 'IJs en bevroren desserts' ook goed met een omzetgroei van 63,3 procent ten opzichte van vorig jaar.

Koninklijke FrieslandCampina N.V. verwierf in 2016 een meerderheidsbelang van 51 procent in Engro Foods, de op één na grootste zuivelproducent in Pakistan. Binnen deze strategische overeenkomst blijft Engro Corporation een belangrijke aandeelhouder en partner van Engro Foods.

Weer

  • Donderdag
    18° / 13°
    20 %
  • Vrijdag
    21° / 11°
    20 %
  • Zaterdag
    22° / 13°
    10 %
Meer weer