Bloemenbureau brengt campagne over vergroening
Bloemenbureau Holland (BBH) lanceert in april 2021 in Nederland en Duitsland de campagne 'van grauw naar groen'. Vergroen de leefomgeving, ook als je een beperkte buitenruimte hebt, is de boodschap.

De gedachte achter de campagne is de aanstekelijkheid van groen over te brengen op consumenten en ze aan te zetten tot het kopen van buitenplanten. 'Niet alleen voor hun eigen balkon of tuin, maar ook voor de gedeelde openbare ruimtes: gevels, plantsoenen, dakterrassen en straten', meldt BBH. 'Een concept dat naadloos past bij de huidige tijdsgeest en de behoefte aan meer groen.'
De meerjarige campagne ontwikkelt het bloemenbureau samen met onder andere de outdoorplantencommissie van Royal FloraHolland. Met drie beelden van vergroening van de leefomgeving – stop de vergrijzing, struiken voor stenen en maak natuur van je muur – probeert BBH de consument mee te laten doen.
Naast deze beelden zijn drie video's waarin een straat of gebouw verandert van grauw naar groen onderdeel van de promotiecampagne.
Samen met het mediabureau bepaalt BBH de komende tijd de meest effectieve inzet van middelen voor de focuslanden. Ook onderzoekt het bureau mogelijke shopperactivaties en is het in gesprek met partners die dezelfde boodschap uitdragen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Gianni Ferrari Turbo Grass 630
2022, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X127 (KK) #692304
Gebruikt, P.O.A.
-
Gebruikt, P.O.A.
-
Gewichtblok 1450 kg TOP
Gebruikt, P.O.A.
Weer
-
Zaterdag19° / 6°5 %
-
Zondag19° / 7°0 %
-
Maandag20° / 6°10 %