
Bloemenbureau brengt campagne over vergroening
Bloemenbureau Holland (BBH) lanceert in april 2021 in Nederland en Duitsland de campagne 'van grauw naar groen'. Vergroen de leefomgeving, ook als je een beperkte buitenruimte hebt, is de boodschap.
De gedachte achter de campagne is de aanstekelijkheid van groen over te brengen op consumenten en ze aan te zetten tot het kopen van buitenplanten. 'Niet alleen voor hun eigen balkon of tuin, maar ook voor de gedeelde openbare ruimtes: gevels, plantsoenen, dakterrassen en straten', meldt BBH. 'Een concept dat naadloos past bij de huidige tijdsgeest en de behoefte aan meer groen.'
De meerjarige campagne ontwikkelt het bloemenbureau samen met onder andere de outdoorplantencommissie van Royal FloraHolland. Met drie beelden van vergroening van de leefomgeving – stop de vergrijzing, struiken voor stenen en maak natuur van je muur – probeert BBH de consument mee te laten doen.
Naast deze beelden zijn drie video's waarin een straat of gebouw verandert van grauw naar groen onderdeel van de promotiecampagne.
Samen met het mediabureau bepaalt BBH de komende tijd de meest effectieve inzet van middelen voor de focuslanden. Ook onderzoekt het bureau mogelijke shopperactivaties en is het in gesprek met partners die dezelfde boodschap uitdragen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Innovation manager Melkvee
MS Schippers - Hapert
Concept specialist regeneratieve landbouw
Agrifirm Apeldoorn - Apeldoorn
Financieel / bedrijfseconomisch medewerker tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Adviseur Mest & Mineralen
Agrifirm - Netherlands
Bedrijfseconomisch Onderzoeker Tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen