Turkije+promoot+eigen+sierteelt
Nieuws
© Twan Wiermans

Turkije promoot eigen sierteelt

Met een virtuele handelsmissie wil Turkije de eigen sierteelt aanprijzen op de Duitse en Nederlandse markt. Sierteeltondernemers uit Nederland en Duitsland worden uitgenodigd deel te nemen aan de missie. Turkish Flowers is initiatiefnemer.

Turkish Flowers is de belangenorganisatie voor de Turkse sierteelt en export. Met de geografische ligging, het mediterraan klimaat en de beschikbare goede grond is Turkije uitermate geschikt voor de sierteelt, stelt Turkish Flowers. Daarnaast beschikt het land over jonge en gedreven ondernemers met een breed assortiment aan sierteeltproducten.


Virtuele handelsmissie

In samenwerking met de Internationale Vereniging van Tuinbouw Producenten (AIPH) en mediapartner FloraCulture houdt Turkish Flowers de virtuele handelsmissie Sierteelt Turkije. Met het online evenement hoopt Turkije in contact te komen met Nederlandse en Duitse sierteeltondernemers.

Het doel daarvan is het samenbrengen van kennis en het versterken en opbouwen van de handelsrelatie tussen de Turkse, Nederlandse en Duitse sierteeltsector. Van 9 tot 11 maart kunnen Nederlandse en Duitse sierteeltondernemers virtueel deelnemen aan de handelsmissie.


Turkse sierteeltsector

De sierteeltsector is belangrijk voor de Turkse economie. De exportwaarde wordt geschat op 88 miljoen euro in 2020, een forse stijging van 43 miljoen euro ten opzichte van 2010. Turkse kwekers zetten het gros van hun bloemen en planten af op de Nederlandse, Duitse en Engelse markt.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    6° / -3°
    10 %
  • Zaterdag
    6° / -4°
    10 %
  • Zondag
    6° / -4°
    10 %
Meer weer