Grootgrutter+brengt+productie+voedsel+in+beeld+met+podcast
Nieuws
© Albert Heijn

Grootgrutter brengt productie voedsel in beeld met podcast

Met een vijfdelige podcast-serie 'Op ons bord' laat supermarktketen Albert Heijn zien waar ons eten precies vandaan komt. Ook gaan de uitzendingen op internet in op wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten.

In iedere aflevering van 'Op ons bord' gaat radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk langs bij boeren, tuinders, voedselproducenten en experts om antwoorden te krijgen op vragen die consumenten allemaal hebben. 'Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop', zegt Verkijk over zijn motivatie. Hij is nieuwsgierig waar zijn eten vandaan komt en wil alles weten van alternatieve teeltmethoden, kringlooplandbouw, voedselflats en het kweekvleeslab.

Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn, zegt het belangrijk te vinden de voedselketen in beeld te brengen. 'Ook Albert Heijn wil altijd precies weten waar versproducten vandaan komen.'

Versketens

Volgens haar moeten uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant zijn. 'Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen.'

Scholte op Reimer hoopt dat via de uitzendingen een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken. De eerste podcast is vanaf 11 april beschikbaar via Apple podcast, iTunes, Spotify, Stitcher en Soundcloud. Iedere veertien dagen volgt een nieuwe.

Bekijk meer over:

Weer

  • Maandag
    7° / 4°
    90 %
  • Dinsdag
    7° / 4°
    40 %
  • Woensdag
    6° / 0°
    10 %
Meer weer