AH: Wakker Dier schetst verkeerd beeld
Albert Heijn (AH) vindt dat Wakker Dier een verkeerd beeld schetst van de aanbiedingen van het concern van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. Het bedrijf zegt juist veel aandacht te besteden aan dierenwelzijn.

'Niet voor niets verkopen we het meeste biologisch en scharrelvlees van Nederland', reageert AH op de campagne van de dierenwelzijnsorganisatie. Wakker Dier lanceerde maandag een radiospot om de vleesaanbiedingen van AH een halt toe te roepen. Wakker Dier noemt Albert Heijn 'de meest dieronvriendelijke supermarkt in Nederland'.
Volgens het supermarktbedrijf hebben bijvoorbeeld AH-kippen geen Beter Leven-keurmerk, maar zijn het 'kippen van een robuust ras, met meer leefruimte en afleidingsmaterialen. Een kip waarover Wakker Dier overigens eerder te spreken was.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere - 6155M PQ
2021, P.O.A.
-
Stiga PARK 500 W
Nieuw, P.O.A.
-
Wifo KSK 250
2001, P.O.A.
-
ONBEKEND Triltand cultivator 3.5 meter
Gebruikt, € 450
Vacatures
Veldmedewerker
Collectief Lopikerwaard - Polsbroekerdam, Lopik
Gezocht: biologische boer / opvolger bedrijf
Land van Ons - Ransdaal, Voerendaal
Aardappelkweker/aardappelveredelaar
Doornbos Werving & Selectie - Noordoostpolder
Werkplaatsmonteur
Van der Sluis - Ens (Noordoostpolder)
Seed Production Specialist Tomaat
Enza Zaden - Enkhuizen
Weer
-
Vrijdag0° / -4°10 %
-
Zaterdag2° / -4°20 %
-
Zondag3° / -3°20 %