Milieudefensie wil met petitie meer duurzame melkproductie
Milieudefensie heeft dinsdag het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) een petitie aangeboden waarin zij pleit voor 'duurzaam geproduceerde melk voor een eerlijke prijs'. De petitie is ondertekend door 55.000 mensen.
Volgens Milieudefensie hebben Jumbo, Aldi en Albert Heijn dankzij de campagne Eerlijke Melk toegezegd de melk van hun huismerk te verduurzamen. Het CBL, de koepelorganisatie voor supermarkten is gevraagd de supermarkten die achterblijven, aan te moedigen om verder werk te maken van duurzaam geproduceerde melk.
Duurzaam geproduceerde melk komt volgens Milieudefensie van bedrijven waar de koeien zoveel mogelijk in de wei lopen, de koeien voer krijgen dat lokaal verbouwd wordt en de melkveehouder rekening houdt rekening met de weidevogels op zijn land.
Ook moeten bedrijven over voldoende grond beschikken om hum mest te kunnen plaatsen zonder het milieu te belasten. Voorwaarde is daarbij ook dat de melkveehouder een eerlijke prijs krijgt voor zijn inspanningen. De organisatie noemt daarbij een melkprijs van 43 euro per 100 kilo.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Valtra T162e Versu
Gebruikt, P.O.A.
-
Overige Cultivator (geen schijveneg) Overige cultivatoren (LH) #694500
Gebruikt, P.O.A.
-
Lely Splendimo 320FC
2014, € 8.850
-
Gewichtblok 450 KG ECO
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag27° / 10°10 %