Radiospot trapt Elstar-campagne af

Ondersteund door een radiospot gaat de nieuwe campagne voor de Hollandse Elstar zaterdag 16 september tijdens de Landelijke Appelplukdag van start.

Radiospot+trapt+Elstar%2Dcampagne+af
© Eigen Foto

De campagne is een initiatief van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) in samenwerking met het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF).

Op Sky Radio en Qmusic is twee weken lang een radiospot te horen, waarin een zingende marktkoopman de nieuwe Elstar-oogst aanprijst: Rood, zoet en sappig, daar word je vrolijk van en het geeft je leven kleur!

Appelplukdag

Tegelijkertijd met de start van de campagne is op 16 september ook de Landelijke Appelplukdag. Deze dag openen 36 fruitbedrijven in heel Nederland hun boomgaarden voor iedereen om zelf appels en peren te plukken. Vorig jaar was de appelplukdag goed voor 40.000 bezoekers.

De NFO coördineert de landelijke publiciteit voor deze fruitbedrijven. Dit jaar heeft de ANWB het evenement omarmd en de Appelplukdag aangekondigd in haar ledenblad de Kampioen. Daarnaast zijn er mooie fietsroutes uitgezet langs de fruitbedrijven.

Samenwerking

De NFO werkt in deze Elstar-campagne samen met de campagne Ga Voor Kleur om het totale bereik te vergroten. Ga Voor Kleur is een campagne die consumenten inspireert meer kleur aan hun dag toe te voegen met groente en fruit. Dit is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten & Fruit (NAGF), dat de doelstelling heeft om de groenten- en fruitconsumptie te verhogen.

De Elstar-campagne wordt mede gefinancierd door Koninklijke Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zaltbommel, Veiling Zuid-Limburg, van Ossenbruggen fruit, Vogelaar Vredehof en het NAGF.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    5° / 3°
    20 %
  • Vrijdag
    4° / 2°
    10 %
  • Zaterdag
    6° / -1°
    70 %
Meer weer