Meer keuze New Holland trekkerseries T6 en T7

New Holland heeft haar T6-trekkerserie uitgebreid met de Dynamic Command, een half automatische achttraps powershift. Deze is leverbaar op de vier zwaarste modellen, met een maximumvermogen van 145 tot 175 pk.

Meer+keuze+New+Holland+trekkerseries+T6+en+T7
© Eigen Foto

De Dynamic Command komt bij deze trekkers als derde mogelijkheid naast de Electro Command (viertraps powershift) en de Auto Command (CVT). De transmissie heeft 24 versnellingen voor- en achteruit. Deze zijn verdeeld over drie groepen.

Dankzij twee assen met een dubbele koppeling gaat het schakelen vloeiend. Bij het schakelen van de groepen zorgt de Smart Range Shift ervoor dat er altijd de juiste versnelling wordt gekozen.

Rempedaal

De Brake to Clutch-functie maakt dat bij het intrappen van het rempedaal de trekker vertraagt en stopt, zonder gebruik van het koppelingspedaal. Dit is ideaal bij voorladerwerk. Met Ground Speed Management stelt de chauffeur een werksnelheid in en de Dynamic Command doet de rest, zoals het opschakelen en zo mogelijk gas terugnemen.

Voor de bediening van de Dynamic Command heeft de klant de keuze tussen de SideWinder II-armleuningbediening met elektro-hydraulisch bediende ventielen of een ingebouwd bedieningspaneel met mechanisch bediende ventielen.

Custom Steer is een nieuwe functie waarbij bij snelheden tot 22 kilometer per het aantal omwentelingen van het stuurwiel is te beperken. Ten slotte is de Dynamic Command leverbaar met Isobus III waarbij bijvoorbeeld een balenpers de trekker kan aansturen.

Meer comfort T7

Na de T6 komt de T7 met vier trekkers met een nominaal en (maximum) vermogen van 180 (225) tot 249 (270) pk. Het nieuws van de T7 begint bij de TerraGlide-vooras die een nieuwe ophanging heeft gekregen. De vooras geeft minder trillingen door.

Vooral bij het rijden met een zware belasting achter de trekker zijn het comfort en de veiligheid verbeterd. Dit is gerealiseerd door een nieuwe regelklep in combinatie met twee accumulatoren. Ook heeft de nieuwe vooras een automatische centrering, waarbij de trekker in voorwaartse richting van zichzelf de rechte rijrichting zoekt.

Om instabiliteit bij het remmen, accelereren of het heffen en dalen van een werktuig te beperken, wordt de ophanging tijdelijk verstijfd. Hiervoor weegt de trekker het aangekoppelde werktuig om daar zijn ophanging op aan te passen, zodat hij niet te veel veert bij hoge snelheden.

Stuurwiel

Voor 2018 brengt New Holland het nieuwe CustomSteer. Daarmee kan de bestuurder het aantal omwentelingen van het stuurwiel instellen van, 1 op 1, 2 op 1 en 3 op 1 voor een volledige voorwieluitslag. Op trekkers met de IntelliView IV-monitor kiest de bestuurder de verhouding die hij wenselijk acht.

Voor de veiligheid wordt de verhouding aangepast aan de rijsnelheid van de trekker en boven de 26 kilometer per uur wordt CustomSteer buiten werking gesteld. Bij het vertragen wordt het dan automatisch weer geactiveerd.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    11° / 2°
    50 %
  • Zaterdag
    17° / 5°
    70 %
Meer weer