Promotieweekend kost veel tijd

Ruim 25.000 bezoekers namen afgelopen weekend een kijkje bij de 39 deelnemers aan het Weekend van het Varken. De eerste indruk is dat per bedrijf het aantal bezoekers sterk wisselde.

Ilona Lesscher'Publiciteit genereren kost veel tijd en energie van de ondernemer', zegt Mechie Beurskens van de stichting Varkens in Zicht, organisator van het Weekend van het Varken. 'En met name die tijd is er niet altijd. Eigenlijk zou om elk bedrijf dat meedoet een team moeten staan dat meehelpt om het weekend op te pakken.'

Scoren met extra's

'Het werkt gewoon zo dat wie iets unieks bedenkt, publiciteit krijgt en daardoor ook meer bezoekers', zegt Beurskens. Als voorbeeld haalt ze de familie Lodewijks uit Dongen aan die een internationale barbecuewedstrijd aan het weekend koppelde.
Andere mooie voorbeelden van deelnemers die het Weekend van het Varken versterken, noemt Beurskens het 'Loeren bij de boeren' in Helvoirt en supermarktketen Poiesz in Noord-Nederland die KDV-varkensvlees verkoopt. 'Publiciteit is de trigger en alleen red je dat niet.'
In het weekend van 12 en 13 september stelden 39 varkensbedrijven hun deuren open voor het publiek. 'Promotie waar de hele sector op meelift', zegt Beurskens waarderend. Op 24 van die bedrijven werden speciale activiteiten georganiseerd.
Beurskens heeft nog niet alle deelnemende bedrijven gesproken, maar haar indruk is dat het totale bezoekersaantal wat achterblijft bij 2014 toen de teller op 27.300 bezoekers uit kwam.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer