Sierteelt%3A+samen+kennis+vergaren+klant
Nieuws
© Willem Dijkema

Sierteelt: samen kennis vergaren klant

Het inwinnen van consumenteninformatie voor de sierteeltsector wordt onder één dak gebracht.

Bloemenveiling FloraHolland, de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijprodukten (VGB) en Bloemenbureau Holland (BBH) hebben dit besloten.

Gescheiden

De kennisvergaring over de consument vindt nu nog gescheiden plaats in de sierteeltsector. Uit de boedel van het Productschap Tuinbouw, dat eind vorig jaar ophield te bestaan, hebben FloraHolland, VGB en BBH ieder een eigen onderdeel overgenomen.

Zo heeft FloraHolland het consumentenpanel voortgezet, BBH de kennis inwinning via social media opgepakt en de VGB de segmentatietool onder zijn hoede genomen. Het laatste geeft een beeld van welke consumenten waar in Europa wonen.

Beter beeld consument

Door de samenvoeging krijgt de sierteeltsector een veel beter beeld van de consument, zegt Robert Roodenburg, directeur van de VGB.

De drie verschillende informatiestromen worden samengebracht, verrijkt en geupdate, zegt hij. De drie partners dragen zowel financieel als inhoudelijk bij aan het nieuwe consortium.

Speerpunt

Meer informatie vergaren over de consument is één van de speerpunten in de sierteeltsector.

FloraHolland en VGB willen middels betere kennis van de klant en meer promotie de verkoop van bloemen en planten vergroten.

Weer

  • Donderdag
    17° / 12°
    60 %
  • Vrijdag
    21° / 12°
    20 %
  • Zaterdag
    23° / 12°
    20 %
Meer weer