Iets+hoger+marktaandeel+AH
© Nieuwe Oogst

Iets hoger marktaandeel AH

Het marktaandeel van Albert Heijn (AH) in Nederland steeg in 2013 van 33,7 naar 33,8 procent.

De stijging van het marktaandeel is volgens AH gerealiseerd door opening van zo'n dertig nieuwe winkels en groei van de e-commerce. De nieuwe winkels betreft vooral de toevoeging van voormalige C1000-winkels.

In een persbericht over de meest recente omzetcijfers meldt Ahold dat de geconsolideerde netto-omzet in 2013 32,6 miljard euro bedroeg.

Dat is een stijging van 2 procent ten opzichte van 2012. Omgerekend naar de actuele wisselkoersen daalde echter de netto-omzet met 0,2 procent.

Minder omzet VS

In de Verenigde Staten (VS) daalde de omzet als gevolg van een krimpende markt voor voedingsmiddelen en de nawerking van de storm Sandy. Wel zijn de online-activiteiten in de VS verder uitgebreid met nog 31 afhaalpunten.

De marktcondities in Nederland noemt Ahold uitdagend. De omzetgroei van 0,7 procent in ons land is vooral ook toe te schrijven aan de sterke resultaten van online-activiteiten via zowel albert.nl als bol.com.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    9° / 4°
    90 %
  • Woensdag
    10° / 6°
    70 %
  • Donderdag
    9° / 8°
    70 %
Meer weer