BBH tevreden met Moederdagcampagne
De bloemencampagne in de aanloop naar Moederdag 2012 heeft meer consumenten aangezet tot het kopen van bloemen dan in voorgaande jaren. Dat meldt Bloemenbureau Holland (BBH), dat de campagne heeft opgezet.
Uit onderzoek blijkt dat de campagne voor 59% van de Duitse en voor 66% van de Franse consumenten een stimulans is geweest om bloemen te kopen voor Moederdag. In 2011 was dat nog respectievelijk 51% en 45%.
Nederland
In Nederland steeg het aantal consumenten dat speciaal voor deze dag bloemen kocht van 26% in 2011 naar 31% dit jaar.
Het herstel was gewenst, want BBH signaleerde dat bloemen als Moederdagcadeau de afgelopen jaren terrein verloren aan andere cadeauartikelen.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
5 vragen over de Wet op de bodemmonitoring
Vandaag, 15:30
Laagste uienprijs in bijna twee jaar tijd
Vandaag, 15:11
Nieuwste video's
Pluimveehouderij: 'Maak ons geen onderdeel van de mestcrisis'
Gisteren, 15:54
Kijk zaterdag naar de 200ste trekker in POAH!
Gisteren, 12:00
Kennispartners
Meest gelezen
Tijdelijk koeien inleveren tegen vergoeding
24-04-2024
Alle hens aan dek bij veevoerbedrijven
23-04-2024
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6135M (MD) #27504
Gebruikt, P.O.A.
-
Stiga E-RIDE C300
Nieuw, P.O.A.
-
Pottinger Schudder HIT 4.54 (SB) #26167
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH PUMA 260 CVX AFS CONNECT
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Medewerker Akkerbouw & NPEC
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Weer
-
Zaterdag17° / 5°70 %
-
Zondag18° / 11°50 %
-
Maandag17° / 7°20 %