Wageningen UR: Willett trekt eis in
De Amerikaanse voedingswetenschapper Walter Willett laat zijn eis varen dat een persbericht over de positieve effecten van het drinken van melk moet worden ingetrokken.
Dat maakt een woordvoerder van Wageningen UR bekend. Willett was co-auteur van een artikel over het melkonderzoek in een wetenschappelijk tijdschrift. Hij verweet de universiteit eerder deze week de conclusies van het onderzoek te hebben verdraaid.
Volgens Willett wees het onderzoek helemaal niet uit dat het drinken van melk goed is voor de gezondheid, zoals de universiteit in een persbericht suggereerde.
Overeenstemming
Volgens de WUR-woordvoerder kwamen de 2 onderzoekers die bij het melkonderzoek betrokken waren na overleg met de wetenschapper tot overeenstemming.
Wageningen UR publiceerde in november vorig jaar een persbericht over het melkonderzoek met als titel 'Melk is goed tegen hart- en vaatziekten'. Willett was onlangs toevallig in Nederland voor een lezing waarin hij juist waarschuwde voor het drinken van veel melk. Zo hoorde hij over de ophef van het onderzoek en reageerde daar op.
ANP
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Case IH MAXXUM 150CVX
Gebruikt, P.O.A.
-

New Holland T7.220 Auto Command
2014, P.O.A.
-

Lely Hibiscus 915CD vario
2018, P.O.A.
-

Deutz Fahr 6185 TTV trekker (STE) #779278
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer
Weer
-
Dinsdag22° / 12°0 %
-
Woensdag28° / 10°0 %
-
Donderdag32° / 15°0 %











