Rosa Rosy Boom Colour Change wint Show Your Colours Award

Het concept Rosa Rosy Boom Colour Change van Diderk Heinje Pflanzenhandelsgesellschaft in het Duitse Edewecht heeft donderdag tijdens de IPM Essen de Show Your Colours Award gewonnen. 'Een makkelijke en gezonde struik en tegelijkertijd een fantastisch cadeauartikel', stelt jurylid Eva Kähler-Theuerkauf.

Rosa+Rosy+Boom+Colour+Change+wint+Show+Your+Colours+Award
© Schuchrat Kurbanov/MESSE ESSEN

Volgens de jury heeft de winterharde plant een bijzonder kleurverloop van rood naar paars en is deze langbloeiend. 'Het is een cadeau dat jaren kan blijven staan.' Ook het simpele marketingverhaal spreekt zowel de vakjury als de publieksjury aan. 'Storytelling hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Hier is juist gekozen voor de simpele aanpak en dat werkt', vindt jurylid Remy Steijger van Captains. Sebastian Heinje van de Duitse handelskwekerij nam de grote zilveren trofee donderdag in het Duitse Essen in ontvangst.

De tweede prijs ging naar Pick-&-Joy, ingezonden door het Nederlandse bedrijf Vreugdenhil Young Plants. Pick-&-Joy is een kleine groenteplant. Direct na aanschaf kan de consument de groenten van het boompje plukken en consumeren. 'De naam zegt alles. Dat is goede marketing', stelt Steijger. 'Door de consument te laten eten van de plant, wordt daarnaast een verbinding met de teler gelegd.'

Rododendron Grazeasy van het Duitse Inkarho werd bekroond met de derde plaats. Deze variëteit van de rododendron staat erom bekend dat hij goed gedijt in losse tuingrond en gemakkelijk is te onderhouden. Maar dat is niet waar de jury het meest van gecharmeerd was. 'De marketing via sociale media is uitstekend. Dat is dé reden dat deze plant de derde plaats heeft verdiend', licht Steijger toe.


Verhaal achter het product

De Show Your Colours Award is een samenwerking tussen Messe Essen en Bizz Communications. De award is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. De prijs richt zich op het verhaal achter de plant en op welke manier die de meerwaarde van de plant tot uiting brengt. 'Het is niet genoeg om simpelweg een plant in het schap te zetten om de consument aan te zetten tot kopen. Met een meerwaarde in de vorm van een label, een mooie pot, een slim concept of gewoon door informatie over de plant te geven, kan aandacht worden getrokken', verklaart Kähler-Theuerkauf.

De andere genomineerden waren Buddleja davidii Summer Kids, Campanula portenschlagiana Ambella Pink, Hydrangea macrophylla Dolly Buster, Miscanthus giganteus Eco2Grass, rododendron azalea StarStyle Pink, azalea StarStyle Lila en azalea StarStyle White, Rosa Climbing Garden Beautie, Rubus idaeus Raspbeary, Sempervivum Chick Charms en Wonder Tree.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    11° / 1°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
  • Dinsdag
    10° / -1°
    20 %
Meer weer