Promotiecampagne voor geranium van start

Pelargonium for Europe start in april een promotiecampagne voor de geranium. Consumenten worden gestimuleerd de plant op het terras of het balkon te zetten.

Promotiecampagne+voor+geranium+van+start
© Pelargonium for Europe

De campagne krijgt het thema 'Hello Summer, Hello Happiness' mee, meldt Pelargonium for Europe, het collectief van Europese geraniumveredelaars. In de uitingen wordt de geranium gepresenteerd als zomerbloeier die veel kleur en vrolijkheid brengt en gemakkelijk is qua verzorging.

De campagne borduurt voort op resultaten die in de afgelopen verkoopseizoenen zijn behaald. Daarbij wordt een combinatie gezocht van traditionele media, zoals televisie en print, en nieuwe media. Via laatstgenoemde wil de geraniumsector ook jongere consumenten aanspreken.


Promotiepakket

Onder meer magazines, dagbladen, tv-programma's en influencers besteden aandacht aan verschillende geraniumsoorten, van Franse geraniums tot hang- en geurgeraniums. Voor retailers is een promotiepakket beschikbaar met foto's, video's en teksten die via de eigen socialemediakanalen kunnen worden gedeeld. De campagne voorziet ook in promotiemateriaal voor op de winkelvloer.

De promotiecampagne 'Europe in Bloom', met een hoofdrol voor geranium, krijgt financiële steun van de Europese Unie. In Nederland en België is marketingbureau Concept Factory in Den Bosch verantwoordelijk voor het uitvoeren van de campagne.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    10° / 4°
    30 %
  • Maandag
    11° / 9°
    10 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    10 %
Meer weer