Pelargonium+for+Europe+zet+influencers+achter+de+geraniums
Nieuws
© Pelargonium for Europe

Pelargonium for Europe zet influencers achter de geraniums

Pelargonium for Europe, een collectief van Europese geraniumveredelaars, start met een nieuwe promotiecampagne 'Zomerhelden'. De campagne is bedoeld om retailers te ondersteunen bij de verkoop van geraniums en een jonge doelgroep te bereiken. Daarom gaan ze op sociale media onder meer werken met influencers.

Door tools en materialen beschikbaar te stellen voor tuincentra, bloemisten en supermarkten, wil het collectief de consument verleiden om met geraniums aan de slag te gaan. 'Geraniums staan bekend om hun enorme bloeikracht en dat willen we benadrukken met diverse activiteiten richting consumenten. Er zijn posters en banners voor op de verkoopvloer, maar we leggen de focus ook op online- en sociale mediakanalen', meldt projectleider Jacqueline Doornekamp.

'Vorig seizoen, ook na de uitbraak van covid-19, hebben we gemerkt dat er een enorme behoefte is om tuin, balkon en terras extra gezellig en kleurrijk te maken met planten. Daarom geven we hier een vervolg aan', legt Doornekamp uit.


Jongeren bereiken

Pelargonium for Europe gaat daarnaast samenwerkingen aan met influencers die hun balkon of terras opvrolijken met geraniums. Met deze publieksactie hoopt het collectief een jonge doelgroep te bereiken. Ook zullen de geraniums in het televisieprogramma De Grote Tuinverbouwing te zien zijn.

Met financiële steun van de Europese Unie zal de meerjarige promotiecampagne tot en met 2022 worden gevoerd. Voor de promotieactiviteiten en publieksactie wordt in april tot en met juni alles uit de kast getrokken. Deze maanden zijn belangrijk voor de verkoop van geraniums. De tools en promotiematerialen zijn nu al beschikbaar.



Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    22° / 12°
    10 %
  • Zondag
    24° / 13°
    50 %
  • Maandag
    20° / 15°
    70 %
Meer weer