Asia+Fruit+Logistica+ontsnapt+niet+aan+online%2Deditie
Nieuws
© Asia Fruit Logistica

Asia Fruit Logistica ontsnapt niet aan online-editie

Handelsbeurs Asia Fruit Logistica ziet zich vanwege de coronadreiging, die ook dit najaar het internationale zakenleven naar verwachting nog stevig parten zal spelen, genoodzaakt een digitale versie van het fruitevenement te lanceren.

Nu duidelijk is geworden dat de fysieke versie van de Asia Fruit Logistica in november in Singapore niet door kan gaan, werkt de organisatie naar eigen zeggen 'hard samen' met een gespecialiseerd softwarebedrijf in Azië om een digitaal alternatief te ontwikkelen.

De duizenden exposanten en bezoekers kunnen contact leggen en handel drijven via een nieuw platform dat al ver in aanbouw is. 'Dit platform is ontstaan door de uitdaging die corona ons oplegt, licht commercieel directeur Will Wollbold van Asia Fruit Logistica toe.


Snelst groeiende agf-markt

Azië is 's werelds snelst groeiende markt voor verse groenten en fruit, schetst Wollbold. 'En cruciaal voor de groei van de agf-activiteiten over de hele wereld. Asia Fruit Logistica helpt deze groei al meer dan tien jaar te promoten als het belangrijkste ontmoetingspunt voor wereldwijde leveranciers en kopers uit heel Azië', zegt hij.

Azië is 's werelds snelst groeiende markt voor verse groenten en fruit

Will Wollbold, commercieel directeur Asia Fruit Logistica On

'Dit zal ook in 2020 het geval zijn', hoopt de commercieel directeur. 'Vooral na de afgelopen maanden weet je dat er voor elk probleem in het bedrijfsleven een oplossing is. De digitale Asia Fruit Logistica On is onze oplossing om de zakelijke doelen van veel internationale fruithandelaren te behalen', legt hij uit.

'Natuurlijk zijn we teleurgesteld dat de fysieke beurs niet door kan gaan. We hebben al hard gewerkt met onze expopartners in Singapore, maar over de hele wereld zijn grenzen gesloten en zakenreizen blijven ook in het najaar moeilijk.'


Matchmaking

Asia Fruit Logistica On heeft alles te maken met het samenbrengen van kopers en verkopers. De online ontmoetingsplaats gebruikt de nieuwste software voor zakelijke matchmaking en het plannen van vergaderingen tijdens de kernbeursdagen op 18, 19 en 20 november 2020.

Daarnaast werkt de beurs samen met zijn partners bij Fruitnet Media International om een volledig programma van online conferenties, seminars en workshops te organiseren die beginnen in oktober en ook plaatsvinden tijdens de showdagen.

'Het zijn belangrijke kopers en verkopers die ook dit jaar in Azië samenkomen', legt Wollbold uit. Dus deze digitale versie van het event is ons antwoord op deze uitdagingen. Dit is in het belang van elke exposant en vakbezoeker.'


MICE-industrie coronaproof

Andrew Phua, directeur Conferenties van de Singaporese Toerisme koepel, voegt toe: 'Asia Fruit Logistica blijft zo een gewaardeerde partner voor Singapore en we zijn er trots op dat ze samenwerken met een toonaangevend technologiebedrijf in Singapore om hun digitale evenement op te bouwen.'

De digitale versie van de beurs toont het volledige scala aan innovatieve oplossingen dat Singapore te bieden heeft aan de MICE-conferentiebrance (Meetings Incentives Conventions & Exhibitions), zegt Phua. 'Dit is hoe veilige en hoogwaardige zakelijke evenementen eruit zouden kunnen zien in onze ogen.'

Het organisatieteam van de beurs en zijn wereldwijde netwerk van vertegenwoordigers neemt contact op met alle exposanten en potentiële nieuwe bedrijven om te bespreken hoe ze kunnen deelnemen, laat Wollbold weten. Boekingen voor vakbezoekers worden binnenkort geopend.


Weer

  • Woensdag
    17° / 12°
    10 %
  • Donderdag
    16° / 15°
    70 %
  • Vrijdag
    14° / 6°
    30 %
Meer weer