Naam Suiker Unie past niet meer bij nieuwe strategie

Suiker Unie onthult op 2 juli de nieuwe strategie en naam. 'De nieuwe strategie en naam spelen in op veranderende consumentenbehoeften en nieuwe marktkansen. Een toekomstbestendige naam', zegt bestuursvoorzitter Paul Mesters van Suiker Unie.

Naam+Suiker+Unie+past+niet+meer+bij+nieuwe+strategie
© Han Reindsen

De afgelopen eeuw veranderde Suiker Unie van een kleine groep bietentelers naar anno 2020 de meest efficiënte suikerproducent van Europa. Een speler op de wereldmarkt. Elke dag haalt Suiker Unie, samen met zo'n negenduizend telers, het beste uit de biet. Veel meer dan alleen suiker.

Suiker Unie ziet de suikerbiet als bron voor innovatieve oplossingen. Denk aan voeding, diervoeding, eiwit uit bietenblad, biobased oplossingen en groene energie. 'Kijkend naar de groeiende wereldbevolking en de afnemende resources, zijn nieuwe circulaire en innovatieve oplossingen nodig. Wij kennen geen afvalstromen en daarmee is de suikerbiet volledig circulair', zegt Mesters.

'Zo zijn we al jaren de grootste groen gas producent van Nederland en winnen we plantaardige eiwitten uit bietenblad. Deze lijn trekken we door naar de toekomst. Afgelopen jaar hebben we onze strategie aangepast, gefundeerd op onze nieuwe ambitie. Beiden vormen de aanleiding voor een nieuwe bedrijfsnaam, een nieuwe identiteit.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    10° / 4°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
Meer weer