Naam Suiker Unie past niet meer bij nieuwe strategie
Suiker Unie onthult op 2 juli de nieuwe strategie en naam. 'De nieuwe strategie en naam spelen in op veranderende consumentenbehoeften en nieuwe marktkansen. Een toekomstbestendige naam', zegt bestuursvoorzitter Paul Mesters van Suiker Unie.

De afgelopen eeuw veranderde Suiker Unie van een kleine groep bietentelers naar anno 2020 de meest efficiënte suikerproducent van Europa. Een speler op de wereldmarkt. Elke dag haalt Suiker Unie, samen met zo'n negenduizend telers, het beste uit de biet. Veel meer dan alleen suiker.
Suiker Unie ziet de suikerbiet als bron voor innovatieve oplossingen. Denk aan voeding, diervoeding, eiwit uit bietenblad, biobased oplossingen en groene energie. 'Kijkend naar de groeiende wereldbevolking en de afnemende resources, zijn nieuwe circulaire en innovatieve oplossingen nodig. Wij kennen geen afvalstromen en daarmee is de suikerbiet volledig circulair', zegt Mesters.
'Zo zijn we al jaren de grootste groen gas producent van Nederland en winnen we plantaardige eiwitten uit bietenblad. Deze lijn trekken we door naar de toekomst. Afgelopen jaar hebben we onze strategie aangepast, gefundeerd op onze nieuwe ambitie. Beiden vormen de aanleiding voor een nieuwe bedrijfsnaam, een nieuwe identiteit.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Case IH CS 105 PRO
2009, P.O.A.
-
Case IH MAXXUM 125 CVX DRIVE
Gebruikt, P.O.A.
-
New Holland TN75S
2001, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350 (MG) #692328
Gebruikt, € 5.313
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zaterdag29° / 19°55 %
-
Zondag22° / 14°20 %
-
Maandag22° / 12°10 %