Kom in de Kas mikt met nieuwe look op stedeling

Kom in de Kas, het jaarlijkse publieksevenement in twintig regio's voor de teelten onder glas, past zijn uitstraling aan. Dit gebeurt vanwege het gebrek aan een belangrijke doelgroep onder de bezoekers: stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar.

Kom+in+de+Kas+mikt+met+nieuwe+look+op+stedeling
© Kom in de Kas

Om deze vrijwel ontbrekende, maar belangrijke middengroep te bereiken, is gekozen voor een nieuwe campagne en huisstijl die het innovatieve karakter van de sector benadrukken.

Kom in de Kas heeft naar eigen zeggen niets te klagen over het aantal bezoekers dat op het evenement afkomt. Kijkend naar de cijfers viel de organisatie echter op dat stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar de deur niet platlopen onder glas.

Meest kritische mensen

In deze groep zitten de studenten, jonge talenten, gezinnen en opiniemakers, constateert de organisatie. 'Dit zijn de mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen en potentiële werknemers zijn.'

De vertegenwoordigers van de verschillende regio's kregen woensdag de primeur van de nieuwe huisstijl. Het nieuwe kleurige logo, waarin de kas nog steeds herkenbaar is, past goed bij een innovatieve sector, stelt Kom in de Kas. Dit moet het evenement een moderne uitstraling geven.


In het logo komen alle elementen terug die voor de glastuinbouw van belang zijn. De punt van het kasdek met daaronder het geel van het zonlicht. De zijkanten met blauw voor de contouren van de kas en de blauwe kleur van water en lucht. De groene plant vormt het middelpunt van het logo. Bij de komende editie van het evenement is de nieuwe huisstijl in alle regio's zichtbaar.

© Kom in de Kas

Nieuwe website

Ook de website wordt in een nieuw jasje gegoten en komt medio februari online. Kom in de Kas 2020 vindt plaats in het weekend van 4 en 5 april en wordt dit jaar voor de 43ste keer georganiseerd. In zo'n twintig regio's zetten ondernemers de deuren van hun kas open voor het publiek.

Onder meer vakorganisaties Glastuinbouw Nederland en GroentenFruit Huis, veiling Royal FloraHolland, verzekeraar Interpolis en Rabobank maken het jaarlijkse sectorpromotie-event onder glas mogelijk.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
Meer weer