Consument+zoekt+bloemen+vooral+op+site+Topbloemen
Nieuws
© VidiPhoto

Consument zoekt bloemen vooral op site Topbloemen

Consumenten die op internet zoeken naar bloemen, doen dat het meest bij Topbloemen. Dat meldt Marktdata.nl na een analyse van het zoekverkeer in de afgelopen vier jaar.

In de eerste tien maanden van dit jaar bezocht 40 procent van de zoekende consument de site van Topbloemen, terwijl dat in 2016 nog 30 procent was. Het aandeel van Topbloemen is in de tussenliggende periode gestaag gegroeid.

De internetbloemenverkoper is in de afgelopen vier jaar Fleurop voorbij gestreefd. In 2016 kwam 36 procent bij deze verkooporganisatie terecht, maar het aandeel zoekers in naar 22 procent gedaald. Het aandeel zoekers dat op Bloomon terecht komt, ligt dit jaar op 35 procent. Ten opzichte van 2018 is dit een daling: toen was de inbreng van deze aanbieder 41 procent.

Twee topmaanden

Uit de analyse blijkt verder dat in de maanden februari en mei het aandeel van de zoekopdrachten naar het laten bezorgen van bloemen ruim boven het gemiddelde ligt. Valentijnsdag en Moederdag zijn de oorzaak hiervan. Marktdata signaleert verder dat het zoeken naar bloemen op internet jaar op jaar toeneemt.

De analyst heeft het Nederlandstalige zoekverkeer over bloemenverzendorganisaties in Google onderzocht. 'Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften', stelt het bedrijf.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    10° / -2°
    10 %
  • Woensdag
    9° / -2°
    30 %
  • Donderdag
    9° / 2°
    20 %
Meer weer