Consument zoekt bloemen vooral op site Topbloemen
Consumenten die op internet zoeken naar bloemen, doen dat het meest bij Topbloemen. Dat meldt Marktdata.nl na een analyse van het zoekverkeer in de afgelopen vier jaar.

In de eerste tien maanden van dit jaar bezocht 40 procent van de zoekende consument de site van Topbloemen, terwijl dat in 2016 nog 30 procent was. Het aandeel van Topbloemen is in de tussenliggende periode gestaag gegroeid.
De internetbloemenverkoper is in de afgelopen vier jaar Fleurop voorbij gestreefd. In 2016 kwam 36 procent bij deze verkooporganisatie terecht, maar het aandeel zoekers in naar 22 procent gedaald. Het aandeel zoekers dat op Bloomon terecht komt, ligt dit jaar op 35 procent. Ten opzichte van 2018 is dit een daling: toen was de inbreng van deze aanbieder 41 procent.
Twee topmaanden
Uit de analyse blijkt verder dat in de maanden februari en mei het aandeel van de zoekopdrachten naar het laten bezorgen van bloemen ruim boven het gemiddelde ligt. Valentijnsdag en Moederdag zijn de oorzaak hiervan. Marktdata signaleert verder dat het zoeken naar bloemen op internet jaar op jaar toeneemt.
De analyst heeft het Nederlandstalige zoekverkeer over bloemenverzendorganisaties in Google onderzocht. 'Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften', stelt het bedrijf.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Kubota M6060
2016, P.O.A.
-
John Deere 6140M trekker (HEN) #691707
Gebruikt, P.O.A.
-
JOHN DEERE X107 ZITMAAIER (HIL) #692646
Gebruikt, € 3.289
-
Jako W600H weidesleep 6mtr.
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Zondag21° / 12°10 %
-
Maandag25° / 12°10 %
-
Dinsdag26° / 12°10 %