Campagne voor Conferenceperen werkt

De bekendheid van Conferenceperen en de consumptie ervan stegen de laatste drie jaren aanzienlijk, meldt het GroentenFruit Bureau. Dat komt door een campagne van de Europese Unie (EU).

Het onderzoek werd in het derde campagnejaar van de EU-voorlichtingscampagne voor Conferenceperen in Duitsland, Nederland en België uitgevoerd.

De Conferencepeer krijgt ook in Nederland steeds meer aanzien bij de consument, geeft het GroentenFruit Bureau aan.

Naamsbekendheid

Ten opzichte van 2011 is een stijging van de naamsbekendheid van 25 naar 38 procent te zien. De voorkeur voor deze peer steeg licht naar 43 procent, blijkt uit het consumentenpanel.

Bij aankoop vindt 83 procent van de ondervraagden de informatie bij de peer in de winkels voldoende. Ook hier is een ruime verbetering te constateren vergeleken met de 72 procent in 2011.

Supermarkt

In driekwart van de gevallen worden de peren in de supermarkt gekocht en in dezelfde mate wordt deze keuze in de supermarkt gemaakt. Aanbiedingen worden (met 40 procent) het meest genoemd om de verkoop te laten stijgen.

De peer wordt gewaardeerd om zijn smaak (63 procent) en sappigheid (51 procent). Lekker zoet (46 procent, in 2011 was dat 39 procent) wordt daarbij het meest genoemd.

Tussendoortje

De peer wordt het meest als tussendoortje in de middag gegeten (63 procent), merendeels thuis en ruim een kwart eet de Conference op het werk. Bij de bereiding van peren is de fruitsalade met 35 procent het meest favoriet.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    14° / 8°
    20 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer