Duitse Conference-promotie krijgt vervolg
Het Nederlandse GroentenFruit Bureau en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) werken een jaar langer samen bij de promotie van de Conference-peer in Duitsland.

Beide partijen zijn dit overeengekomen nadat al drie jaar in Duitsland werd samengewerkt.
De vervolgcampagne kan opnieuw rekenen op Europese subsidies, meldt Vlam..
1.600 proeverijen
Tijdens de voorbije drie jaar vonden 1.600 proeverijen van Conference-peren plaats in Duitsland. De hoofdmoot hiervan werd georganiseerd in Noordrijn-Westfalen.
Verschillende winkelketens zetten hun deuren open voor de peerpromotie, waaronder Globus, Edeka, Penny, Real, Doego Dortmund, Dohle Hit, Bunting Famila, Kaiser's Tengelmann, Wasgau en Klaas & Kock.
Hogere consumptie
Deze tactiek wierp zijn vruchten af:, aldus Vlam. Tot 45 procent van de proevers kocht vervolgens Conference-peren.
Een Duits gezin schafte in 2013 nog 0,32 kilo Conference-peren aan, maar in 2014 steeg dit tot 0,45 kilo, meldt de Vlaamse marketingorganisatie verder.
Heel Duitsland
De nieuwe campagne richt zich niet alleen meer op de deelstaat Noordrijn-Westfalen, maar op de hele Bondsrepubliek.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X590 (SO) #691672
Gebruikt, € 8.950
-
Vicon Extra 332XF frontschijvenmaaier
2016, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (BV) #48481
Gebruikt, € 3.289
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (BS) #692697
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Donderdag27° / 10°5 %
-
Vrijdag31° / 15°20 %
-
Zaterdag27° / 17°55 %