Grote veevoerders voeren twee derde koeien
Bijna 75 procent van de Nederlandse veehouders koopt zijn voer bij maar 10 procent van de voerleveranciers. Wat opvalt is dat de grootste twee elkaar in evenwicht houden.
Dat blijkt uit onderzoek van Prosu Databased Marketing onder ruim 11.500 agrarische bedrijven.
Volgens het onderzoeksbureau voeren de 10 procent grootste voerleveranciers bijna 933.000 melkkoeien. Dat is circa twee derde van de markt.
Kansen
Voor kleine voerleveranciers betekent dit dat er kansen voor groei liggen binnen deze grote groep. Voor de grote voerleveranciers is het belangrijk om de achterdeur dicht te houden en inzicht te hebben in de klanttevredenheid, aldus Prosu.
Hierbij gaat het niet meer alleen om de persoonlijke ‘klik’ met de vertegenwoordiger, maar om alle contactmomenten met de leverancier.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lemken Ploeg Vari-Opal 7 (BV) #676648
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH PUMA 165MC
2019, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350 (WCH) #692179
Gebruikt, € 5.313
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X584 (HG) #696131
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %