Imagocampagne+voor+vleeskuikenhouderij
Nieuws
© Nepluvi

Imagocampagne voor vleeskuikenhouderij

De vleeskuikensector heeft een nieuwe imagocampagne. Daarin staat het verhaal achter het 'meest veelzijdige stukje vlees' centraal. Nepluvi initieerde de campagne.

'Het imago van de pluimveehouderij staat onder druk. De afgelopen jaren stond de veelzijdigheid van kip centraal; maar we hebben te weinig vertelt wat we precies doen in de sector', zegt Gert Jan Oplaat, voorzitter van Nepluvi.

Eenzijdige boodschap

De campagne richt zich in eerste instantie op politici, opinieleiders en de media. Oplaat: 'Dat zijn mensen die het vaakst eenzijdig worden gevoed met het verhaal van de ngo's.'

De slachterijen brengen voor de campagne jaarlijks 250.000 euro bijeen. Samen met een eenmalige bijdrage uit de erfenis van het productschap is ruim 400.000 euro per jaar beschikbaar. Nepluvi hoop dat andere bedrijven uit de keten financieel aansluiten bij de campagne.

Film

Onderdeel van de nieuwe campagne is de film Kip in Nederland'. Andere elementen uit de campagne geeft Oplaat nog niet vrij. Adviesbureau Winkelman en Van Hessen ondersteunt Nepluvi met de campagne.

Kip in Nederland from NEPLUVI on Vimeo.

Oplaat: 'De vleeskuikensector innovatief is, zichzelf steeds vernieuwd en op zoek is naar optimalisering in de bedrijfsvoering door de hele productieketen. Dat is onze kernboodschap. En het is aan iedereen in de sector om die boodschap de wereld in te helpen.'

Bekijk meer over:

Weer

  • Zondag
    20° / 13°
    50 %
  • Maandag
    19° / 11°
    20 %
  • Dinsdag
    20° / 10°
    20 %
Meer weer