Schultz: 'Blankenburgtunnel jaar later'

De aanleg van de Blankenburgtunnel loopt zeker 1 jaar vertraging op. Dat schrijft I&M-minister Melanie Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer.

Oorzaak van de vertraging is het controversieel verklaren van de besluitvorming over de nieuwe oeververbinding onder de Nieuwe Waterweg tussen de A15 en A20.

Oplevering

Volgens Schultz lukt het niet in 2015 met de aanleg van de tunnel te beginnen. Ook de geplande oplevering in 2020 wordt niet gehaald.

De Tweede Kamer verklaarde vorige week de besluitvorming over de Blankenburgtunnel controversieel.

Omstreden

De aanleg van de Blankenburgtunnel, zoals het kabinet wil, is omstreden, omdat hij door een natuurgebied loopt. Bewoners, natuur- en milieuorganisaties hebben liever de duurdere Oranjetunnel bij Hoek van Holland. Dit om de natuurgebieden te sparen.

Ook LTO Noord-afdeling Delflands Groen is voorstander van dit alternatief, omdat een Blankenburgtunnel het veenweidegebied in Midden-Delfland aantast.

Westland en Oostland

Ook de afdelingen in Westland en Oostland pleiten voor de Blankenburgtunnel, net als het Havenbedrijf en het overige Rotterdamse bedrijfsleven. Die zorgt voor de beste verkeersstroom naar het achterland en in de regio.

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    14° / 8°
    20 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer