WSPA zit achter campagne Binnenmelk

De mysterieuze campagne voor Binnenmelk is een actie van dierenrechtenorganisatie WSPA. Nieuwe Oogst maakte vorige week al bekend dat deze campagne waarschijnlijk de opmaat vormt voor een actie tegen zuivel van opgestalde koeien.

World Society for the Protection of Animals (WSPA) heeft 'Binnenmelk' bedacht om aandacht te vragen voor Nederlandse melkkoeien die nooit de wei in komen. In tv-programma Koffietijd lichtte de organisatie de campagne vanmorgen toe.

'Binnenmelk is geen merk, maar wel een probleem', stelt een WSPA-woordvoerder. Volgens de organisatie komen bijna 400.000 koeien nooit buiten. 'Dat is 26% van het totaal, meer dan een kwart dus.'

Kaas

WSPA vreest dat binnen enkele jaren de helft van alle melkkoeien altijd binnen moeten blijven. De www.binnenmelkvrij.nl Binnenmelk van die dieren gaat voor het overgrote deel naar de productie van kaas.

'Wanneer kaasproducenten hun invloed aanwenden om melk uit de wei te vragen, wordt de trend om koeien het hele jaar binnen te houden snel omgebogen', stelt WSPA. De organisatie wil waar nodig een jarenlange weidegangcampagne voeren.

De website binnemmelk.nl is inmiddels aangepast en heet nu www.binnenmelkvrij.nl/binnenmelkvrij.nl

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    16° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
Meer weer