Verkoop dicht bij huis kan waardering voor lamsvlees opkrikken

Verkoop dicht bij huis kan de waardering voor lamsvlees vergroten en het rendement voor de ondernemer vergroten. In het kader hiervan organiseert de Ketenorganisatie Schapenhouderij (KOS) in de komende twee maanden drie kennis- en inspiratiebijeenkomsten over lamsvlees en de korte keten.

Verkoop+dicht+bij+huis+kan+waardering+voor+lamsvlees+opkrikken
© Marcel Berendsen

'Nederlands lamsvlees wordt als topproduct geëxporteerd, terwijl in ons eigen land diepvriesvlees uit Ierland, Nieuw-Zeeland en Australië wordt gegeten. Dat moet en kan anders', vindt de ketenorganisatie. 'Tijdens drie bijeenkomsten op verschillende locaties in provincie Gelderland belichten we daarom de verschillende facetten die relevant zijn voor schapen- en geitenhouders die actief zijn in de korte keten.'

Tijdens de eerste bijeenkomst staan verkoopconcepten/-kanalen en het businessplan centraal. In tweede bijeenkomst draait het om hygiëne, voedselveiligheid eisen, verpakken en etiketteren. De derde bijeenkomst zal in het teken staan van marketing en communicatie.

De avonden worden deels verzorgd door Bureau WinkelManagent en de Slagersvakopleiding. Aanmelden kan tot 1 september 2025.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Woensdag
    25° / 14°
    5 %
  • Donderdag
    22° / 14°
    75 %
  • Vrijdag
    21° / 13°
    70 %
Meer weer