Bloemenbureau Holland kiest andere naam
Bloemenbureau Holland verandert na 44 jaar van naam. Om ook recht te doen aan de plantensector, gaat de stichting voortaan verder onder de naam Plants & Flowers Foundation Holland.

'De naam Bloemenbureau Holland dekte de lading onvoldoende, omdat de stichting zowel de bloemen- als plantensector vertegenwoordigt. Met Plants & Flowers Foundation Holland is dat in één oogopslag duidelijk. Het is een heldere, Engelstalige naam die internationaal direct herkenbaar is', verklaart de promotieorganisatie van de Nederlandse sierteelt.
Met de naamsverandering wordt ook een einde gemaakt aan een versnipperd online landschap. In de loop van de tijd zijn dertien websites en bijna vijftig socialemedia-accounts in het leven geroepen. 'In plaats daarvan is er nu één centrale plek en zijn er slechts zeven socialmediakanalen, met als resultaat meer focus, een betere zichtbaarheid en een groter bereik', zo meldt de organisatie.
Verder is een nieuw digitaal platform ontwikkeld. 'We zorgen voor een herkenbaar en beter zichtbaar profiel, meer efficientie, internationale consistentie en een sterkere connectie tussen onze activiteiten en de sierteelt als geheel. Zo kunnen wij nog beter bijdragen aan de zichtbaarheid, innovatie en groei van de sector', aldus Yvonne Watzdorf, algemeen directeur en bestuurder van Plants & Flowers Foundation Holland.
Besloten deel voor kwekers
Het openbare deel van het platform biedt inspiratie, trends en verhalen over bloemen en planten. Het besloten deel is exclusief toegankelijk voor kwekers en handelaren die de activiteiten van de stichting mogelijk maken. Zij krijgen toegang tot onderzoeksresultaten, dashboards, een uitgebreide beeldbank en aanpasbare communicatietemplates die kunnen worden ingezet in de eigen bedrijfsvoering.
Bloemenbureau Holland is opgericht in 1981 door verschillende partijen binnen de Nederlandse sierteeltsector, waaronder de Vereniging van Bloemenveilingen in Nederland, de Nederlandse Kwekersbond (de voorloper van Glastuinbouw Nederland) en handelsorganisaties. Het hoofddoel is de vraag naar bloemen en planten bij de consument stimuleren. Sinds begin dit jaar verzorgt de promotieorganisatie ook de sectorcommunicatie richting de consument.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland TS135A
2004, P.O.A.
-
Fendt 313 Vario S4 Profi Marge !!!
2017, P.O.A.
-
Kuhn GF 10803
Gebruikt, P.O.A.
-
New Holland BOOMER 25
2019, € 12.500
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zaterdag17° / 11°95 %
-
Zondag15° / 11°70 %
-
Maandag17° / 9°50 %