Eosta+richt+vizier+op+Nederlandse+markt
Nieuws
© Harry Tielman

Eosta richt vizier op Nederlandse markt

Eosta, de in Waddinxveen gevestigde importeur en distributeur van biologische groenten en fruit, richt zich met zijn afzet dit jaar meer op de Nederlandse markt.

Het biologische handelsbedrijf gaat hiervoor een samenwerking aan met de biologische groothandel Udea en haar supermarktketen Ekoplaza. De twee biologische ondernemingen willen de Nederlandse consument helpen om gezonder te eten, meldt oprichter en directeur Volkert Engelsman van Eosta.

In de Ekoplaza-voorjaarscampagne zal een link worden gelegd met de gezondheidscampagne Dr. GoodFood. Hierbij wordt samengewerkt met artsen en diëtisten.


Dr. GoodFood werd in eerste instantie gelanceerd door Eosta en richtte zich op ludieke acties, zoals het uitdelen van pillendoosjes met verse kurkuma, waarmee het bedrijf de farmaceutische industrie op de hak nam. In de nieuwe samenwerking stimuleert Dr. GoodFood de consument om gezonder te eten.

Ruimte voor groei

'Sinds Eosta begon in 1990 hebben we ons altijd gefocust op het buitenland, met name Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. De verkoop in Nederland bedroeg nooit meer dan een paar omzetprocenten. Dus daar is ruimte voor groei', legt Engelsman de stap op de Nederlandse markt uit.

Groothandel Udea beschikt met Ekoplaza over bijna negentig biologische winkels door heel Nederland. Door de samenwerking met Eosta verzekert Udea zich van meer aanvoer van biologische producten naar deze winkels.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    21° / 9°
    20 %
  • Woensdag
    26° / 12°
    10 %
  • Donderdag
    30° / 15°
    10 %
Meer weer