FloraHolland%2Dklant+mag+appen+naar+veiling
Nieuws
© FloraHolland

FloraHolland-klant mag appen naar veiling

Royal FloraHolland zet na een succesvolle pilot de veel gebruikte communicatieapp WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar kwekers en kopers.

De veiling stelt hiermee één van de eerste groot-zakelijke bedrijven te zijn die die WhatsApp toevoegt aan haar zakelijke dienstverlening. Kwekers en kopers kunnen het Contact Center van Royal Floraholland 'appen' waar en wanneer het uitkomt. Dat kan bijvoorbeeld uit de tuin, kas, vanaf de vloer of vanachter het bureau, schetst de veiling.

Van maandag tot en met donderdag van 05.30 tot 17 uur en op vrijdag tussen 5.30 en 16 uur beantwoordt het Contact Center alle binnenkomende appjes van klanten. Waar Royal FloraHolland gedurende de WhatsApp-pilot via een 06-nummer bereikbaar was, appen klanten vanaf nu naar het servicenummer (088) 78989898.

Nummerwissel

Uit de pilot van de veilingreus blijkt dat kwekers en kopers graag vragen willen stellen via WhatsApp. Niet hoeven wachten, direct antwoord krijgen en het persoonlijke karakter van de appdienst blijken belangrijke voordelen. Het contact via de app is laagdrempelig, persoonlijk en eenvoudiger, stellen klanten.

'Niet hoeven wachten, direct antwoord krijgen en het persoonlijke karakter van de appdienst blijken belangrijke voordelen'

De mogelijkheid om bij de vraag een foto of video mee te sturen, helpt hen om snel antwoord te krijgen. Kwekers en kopers zijn daarom positief over de service. Zij vinden het een goed initiatief waarmee de coöperatie gehoor geeft aan de oproep van klanten om te zorgen voor een betere bereikbaarheid.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    19° / 7°
    40 %
  • Zondag
    20° / 7°
    10 %
  • Maandag
    22° / 8°
    10 %
Meer weer