Tulp+in+nieuw+exportlogo+Nederland
Nieuws
© Ministerie EZ

Tulp in nieuw exportlogo Nederland

Nederland en het Koninkrijk der Nederlanden zijn voortaan internationaal te herkennen aan een nieuw logo. Het beeldmerk combineert twee symbolen: NL en een gestileerde, oranje tulp.

Het nieuwe logo komt in de plaats van het tot nu toe veel gebruikte 'tulpje Holland' van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC).

De nieuwe stijl vloeit voort uit de strategie die is ontwikkeld om nog duidelijker te laten zien wat Nederland te bieden heeft. Minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) zegt dat het nieuwe logo breder inzetbaar is. 'Van hightech tot agrifood en van sport tot cultuur. Een eenduidig internationaal imago is positief voor onze export en het aantrekken van investering en talent.'

Topsectoren

Ministeries, ambassades en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) kunnen de nieuwe stijl vanaf januari gebruiken. Dat geldt ook voor topsectoren, universiteiten en hogescholen, steden, sportbonden en andere overheids- of particuliere organisaties die in een project samenwerken met de rijksoverheid.

Het logo kan bij conferenties en handelsmissies, op paviljoens bij internationale beurzen en bij veel andere gelegenheden in verschillende combinaties worden ingezet. Achter het NL-logo kan ook 'Kingdom of the Netherlands' worden geplaatst, bijvoorbeeld als er iets samen met de Caribische landsdelen wordt gedaan.

Bekijk meer over:

Weer

  • Donderdag
    7° / 2°
    10 %
  • Vrijdag
    5° / 2°
    20 %
  • Zaterdag
    7° / 2°
    50 %
Meer weer