Opnieuw+subsidie+voor+Conference%2Dpromotie
Nieuws
© NFO

Opnieuw subsidie voor Conference-promotie

De Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) krijgen ruim 1,3 miljoen euro subsidie van de Europese Commissie. Dat geld is voor de promotie van de Conference-peer in Duitsland en Oostenrijk.

Met deze subsidie maakt de Europese Unie (EU) een vervolg mogelijk op de lopende Conference-campagne 'Die leckere Birne aus Europa – Immer eine gute Idee'. De nieuwe campagne heeft een looptijd van drie jaar (2020 tot en met 2022) en sluit aan op de huidige campagne. Vanaf 2020 zal de Conference-promotie zich niet alleen richten op de Duitse markt, maar voor het eerst ook op Oostenrijk.

 

Nederlandse en Belgische fruittelers bundelen hun krachten al sinds 2012 voor de promotie van de Conference-peer in Duitsland. De kern van de promotie bestaat uit proeverijen op de winkelvloer, zodat de consumenten Conference leren kennen en proeven. Deze methode werpt zijn vruchten af. Conference is ondertussen de op een na meest gekochte perensoort in Duitsland. Duitse consumenten eten in seizoen 2018-2019 dubbel zoveel Conference als in 2012.

Heel Duitsland

Bij de start van de samenwerking in 2012 werd ingezet op de deelstaat Noordrijn-Westfalen. In de loop der jaren vloeiden de acties uit over de hele Bondsrepubliek. De nieuwe campagne zal voor het eerst ook uitgerold worden naar Oostenrijk. NFO en VLAM zien hier mogelijkheden gezien de beperkte inlandse fruitproductie.

 

Het totale campagnebudget bedraagt bijna 1,7 miljoen euro. De Europese Unie financiert hiervan 80 procent, terwijl de Belgische en Nederlandse sectoren de overige 20 procent bijpassen. Volgens de NFO is de EU-steun voor Conference meer dan welkom. De Russische handelsboycot van Europese groenten en fruit en de brexit brengen fruittelers in moeilijkheden.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    15° / 10°
    20 %
  • Woensdag
    17° / 4°
    10 %
  • Donderdag
    18° / 11°
    20 %
Meer weer