Nieuwe motor en transmissie voor Vervaet Hydro Trike
Voor productiejaar 2020 heeft Vervaet de Trikes verder doorontwikkeld op het gebied van aandrijving en motorisering. Een nieuwe motor en een nieuwe transmissie zijn volgend jaar standaard.
In zowel de Hydro Trike als de Hydro Trike XL komt de nieuwe DAF MX390 met 530 pk (Euro 6). De echte binnenkomer van Vervaet is de nieuwe, eigen ontwikkelde VSG-drive traploze transmissie. Na twee jaar testen in het veld wordt deze standaard op de nieuwe Hydro Trikes.
De nieuwe DAF-motor geeft een verlaagde uitstoot van roetdeeltjes en stikstofoxiden, en voldoet daarmee weer aan de nieuwste normen. Belangrijker dan dat is het maximale koppel dat beschikbaar is bij een lager toerental. Dit heeft een brandstofbesparing tot wel 10 procent als gevolg ten opzichte van de huidige motorisering.
Traploos
De nieuwe transmissie is een traploos automatisch schakelende bak met twee hydromotoren. Het voorwiel blijft traploos hydraulisch aangedreven. Na gedegen onderzoek zag Vervaet alleen op deze manier een mogelijkheid om de machine gegarandeerd vanaf stilstand optimale kracht op alle drie de wielen tegelijk te geven.
Daarnaast wil Vervaet haar lage kostprijs en duurzaamheid kunnen blijven garanderen. De VSG-drive maakt het mogelijk om met slechts 1.200 motortoeren een snelheid van 40 kilometer per uur op de weg te bereiken.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Maaidekken (HG) #63966
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere 328A achtermaaier met kneuzer
2012, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6250R (LH) #60692
Gebruikt, P.O.A.
-
T6030 Range Command ECO
Gebruikt, € 34.900
Vacatures
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Proefveldmedewerk(st)er
Corteva agrisciences - NL
Weer
-
Donderdag6° / 2°20 %
-
Vrijdag8° / 3°85 %
-
Zaterdag7° / 5°80 %