'Bloemencampagne heeft beoogde effect'
De promotiecampagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland heeft ervoor gezorgd dat bijna 70 procent van de doelgroep zich aangemoedigd voelde tot het kopen van bloemen. Dat meldt het promotiebureau.

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de campagne de interesse voor bloemen heeft verhoogd. MRI-scans van de hersenen van consumenten tonen aan dat de campagne het beoogde effect had: mensen raakten positief betrokken bij bloemen.
In oktober 2018 introduceerde Bloemenbureau Holland de nieuwe snijbloemencampagne. 'De reclame van Mooiwatbloemendoen.nl vierde de wonderlijke, magische en uiteenlopende effecten die bloemen op mensen hebben', aldus het bureau.
Bloemen verbinden
'We hebben meer bloemen nodig' is gebaseerd op het groeiplatform ‘Connecting Friends’ en werd in samenspraak met de sector ontwikkeld. De boodschap ervan was dat bloemen verbinden en een positief effect hebben op het gevoel van de mens. De campagne, gehouden in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland, bestond onder andere uit uitingen via tv en sociale media.
Bloemenbureau Holland wil 'We hebben meer bloemen nodig' ook in 2019 en 2020 opnemen in de campagnekalender. In juni van dit jaar zal de reclameuiting voor de tweede keer draaien, dan ook in Frankrijk.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X117R (HA) #692762
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (WD) #691829
Gebruikt, P.O.A.
-
Fendt 724 S4 Profi Plus RTK, Verkocht
2021, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
Weer
-
Zondag21° / 5°0 %
-
Maandag21° / 5°10 %
-
Dinsdag21° / 6°10 %