'Bloemencampagne heeft beoogde effect'
De promotiecampagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland heeft ervoor gezorgd dat bijna 70 procent van de doelgroep zich aangemoedigd voelde tot het kopen van bloemen. Dat meldt het promotiebureau.
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de campagne de interesse voor bloemen heeft verhoogd. MRI-scans van de hersenen van consumenten tonen aan dat de campagne het beoogde effect had: mensen raakten positief betrokken bij bloemen.
In oktober 2018 introduceerde Bloemenbureau Holland de nieuwe snijbloemencampagne. 'De reclame van Mooiwatbloemendoen.nl vierde de wonderlijke, magische en uiteenlopende effecten die bloemen op mensen hebben', aldus het bureau.
Bloemen verbinden
'We hebben meer bloemen nodig' is gebaseerd op het groeiplatform ‘Connecting Friends’ en werd in samenspraak met de sector ontwikkeld. De boodschap ervan was dat bloemen verbinden en een positief effect hebben op het gevoel van de mens. De campagne, gehouden in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland, bestond onder andere uit uitingen via tv en sociale media.
Bloemenbureau Holland wil 'We hebben meer bloemen nodig' ook in 2019 en 2020 opnemen in de campagnekalender. In juni van dit jaar zal de reclameuiting voor de tweede keer draaien, dan ook in Frankrijk.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Massey Ferguson 7618 Dyna-6
2012, P.O.A.
-
Cappon 2 schaar wentelploeg
Gebruikt, P.O.A.
-
Z665 Hydro
Gebruikt, € 2.000
-
Massey Ferguson 6480 T2 Dyna-6
2007, P.O.A.
Vacatures
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Marketing Medewerker
Kverneland Group Nieuw-Vennep - Nieuw Vennep, Haarlemmermeer
Proefveldmedewerk(st)er
Corteva agrisciences - NL
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Weer
-
Zondag9° / 4°30 %
-
Maandag11° / 8°5 %
-
Dinsdag10° / 6°5 %