'Bloemencampagne heeft beoogde effect'
De promotiecampagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland heeft ervoor gezorgd dat bijna 70 procent van de doelgroep zich aangemoedigd voelde tot het kopen van bloemen. Dat meldt het promotiebureau.
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de campagne de interesse voor bloemen heeft verhoogd. MRI-scans van de hersenen van consumenten tonen aan dat de campagne het beoogde effect had: mensen raakten positief betrokken bij bloemen.
In oktober 2018 introduceerde Bloemenbureau Holland de nieuwe snijbloemencampagne. 'De reclame van Mooiwatbloemendoen.nl vierde de wonderlijke, magische en uiteenlopende effecten die bloemen op mensen hebben', aldus het bureau.
Bloemen verbinden
'We hebben meer bloemen nodig' is gebaseerd op het groeiplatform ‘Connecting Friends’ en werd in samenspraak met de sector ontwikkeld. De boodschap ervan was dat bloemen verbinden en een positief effect hebben op het gevoel van de mens. De campagne, gehouden in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland, bestond onder andere uit uitingen via tv en sociale media.
Bloemenbureau Holland wil 'We hebben meer bloemen nodig' ook in 2019 en 2020 opnemen in de campagnekalender. In juni van dit jaar zal de reclameuiting voor de tweede keer draaien, dan ook in Frankrijk.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Fendt 312 LSA
1993, P.O.A.
-

Lely Splendimo 320FC Frontmaaier
2014, P.O.A.
-

John Deere 6R 155 trekker (WOL) #64181
Gebruikt, P.O.A.
-

Kuhn FC883-FF vlindermaaier
2014, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Woensdag16° / 10°10 %
-
Donderdag16° / 9°5 %
-
Vrijdag15° / 8°5 %

















