Fruitcampagne moet kinderen aan appel en peer krijgen
Het moet voor kinderen vanzelfsprekend worden om dagelijks een appel of een peer te eten. Dat willen de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en zes grote fruithandelspartijen.
De partijen zijn daarom gestart met campagne 'De Fruitigste'. 'Dit doen we omdat we trots zijn op wat de Nederlandse fruitteler allemaal produceert', meldt voorzitter Gerard van den Anker van de NFO.
Deze actie laat in drie korte filmpjes zien hoe je appels en peren eten nog leuker kunt maken. Nienke de la Rive Box (presentatrice Klokhuis) en Pieter Hulst (de Fruitigste ambassadeur), beiden zeer bekend onder de doelgroep kinderen van vier tot twaalf, geven het eten van fruit een leuke 'twist'.
Fruitfriet
Dat doen ze bijvoorbeeld door het maken van fruitfriet. 'Dit doen we om te laten zien dat fruit naast lekker en gezond ook leuk is', geeft Van den Anker aan. 'Je kunt met fruit veel meer, net zoals de teler laat zien dat hij veel meer doet dan alleen fruit telen. We zijn ook bezig met de natuur, biodiversiteit en insecten om plagen te bestrijden.'
Tot medio november komt er elke week een nieuw filmpje online. Deze worden zowel op YouTube als op Facebook gepromoot.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X 167 ZITMAAIER (MOL) #45391
Gebruikt, € 5.247
-
PZ CM135 trommelmaaier
Gebruikt, P.O.A.
-
Valtra Q305 trekker
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere 6215R trekker (ETT) #30354
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Docent – adviseur bodemgebruik/voederteelt
HAS green academy - 's-Hertogenbosch
Vertegenwoordiger M/V
KI Kampen - Dalfsen, Nederland
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Weer
-
Woensdag21° / 8°20 %
-
Donderdag19° / 13°60 %
-
Vrijdag18° / 12°70 %