FruitMasters krijgt pluim van Disney

Koninklijke FruitMasters heeft een prijs gekregen van The Walt Disney Company voor het concept Smulfruit. Dat concept is gericht op kinderen en maakt gebruik van Disney-figuren om fruit aantrekkelijk te maken.

FruitMasters+krijgt+pluim+van+Disney
© FruitMasters

Het concept Smulfruit is volgens Disney het beste voorbeeld van een concept dat kinderen stimuleert om elke dag gezond te eten, door de inzet en het gebruik van Disney karakters. Smulfruit stimuleert het herhaaldelijk eten van fruit onder kinderen met kleurrijke verpakkingen en hippe stickers van Frozen, Toy Story en Monsters & Co. Kinderen kunnen daarnaast sparen voor lieve, leuke, gekke of vrolijke Disney Emoji bagclips.

FruitMasters kreeg de prijs in de categorie Food, Health & Beauty tijdens de Benelux Licensing Showcases. Het is voor het eerst dat Disney deze prijzen uitreikt aan haar licentiehouders op het gebied van innovatie en inzet in de ontwikkeling van een gezond food portfolio. The Walt Disney Company hoopt kinderen te inspireren en te vertellen over gezonde voeding door de Disney-content en -producten.

Consumptie verhogend

Koninklijke FruitMasters is trots op de samenwerking met Disney. Het doel van de Smulfruit campagne is om de liefde voor Disney om te zetten in een voorkeur voor fruit. 'We merken dat kinderen het leuk vinden om fruit te eten', zegt Helen Schoots, marketeer bij FruitMasters. 'De huidige campagne ontketent opnieuw een Disney-rage. De keuze voor fruit door kinderen wordt leuker en makkelijker voor ouders.'

Bij de aankoop van appels, peren of blauwe bessen van Smulfruit, ontvangen kinderen een kaartje met een sticker. Op www.smulfruit.com kan een gratis stickerboek worden besteld waarin de zestig stickers geplakt kunnen worden. Daarnaast staat er op elk kaartje ook een spaarcode voor vrolijke Disney Emoji bagclips.

Disney is vol lof over het concept. 'Wij vinden het gezonde product in combinatie met de spaaractie briljant. Disney is ervan overtuigd dat het concept consumptie verhogend werkt door de fun en emotie van Disney en de spaaractie', zo meldt het bedrijf.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    11° / 1°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
  • Dinsdag
    10° / -1°
    20 %
Meer weer