Van traditionele boerderijwinkel naar hippe farmshop

Ruim veertig agrarische bedrijven hebben zich aangemeld voor de actie Pimp My Farmshop om kans te maken op een complete restyling van hun boerderijwinkel.

Van+traditionele+boerderijwinkel+naar+hippe+farmshop
© Food Inspiration

Food Inspiration wil met de actie Pimp My Farmshop een traditionele boerderijwinkel omtoveren tot een trendy farmshop als voorbeeld voor alle boerderijwinkels van ons land.

Food Inspiration noemt Nederland een van de belangrijkste agri-foodlanden van Europa. 'We zijn nummer twee exporteur van agri-foodproducten van de wereld', schrijft Food Inspiration op haar website.

Zonde

Food Inpspiration betreurt het dat het niet goed gaat met de Nederlandse agri-foodsector. Iedere dag sluiten vijf boerenbedrijven de deuren, en vaak weet de Nederlandse consument de weg naar de boer niet te vinden. 'En dat is zonde!', vindt Food Inspiration. 'Want dankzij de boeren van ons land kunnen wij als consument dagelijks genieten van boerenproducten, vers van het land!'

Betere marktpositie

Met de campagne 'Over de vloer bij de boer' helpt Food Inspiration boeren daarom een handje om beter vindbaar te zijn voor de consument, en daarmee hun positie op de markt te versterken.

In de periode van 1 tot en met 20 augustus bepalen foodprofessionals en consumenten welke vijf boerenbedrijven in de finale komen en daarmee kans maken op het winnen van Pimp My Farmshop. Iedereen kan meestemmen. Op Facebook zijn foto's te zien van de deelnemende boerderijwinkels.

De finale van 'Over de vloer bij de boer' vindt plaats op dinsdag 10 oktober tijdens de Dutch Agri Food Week.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
  • Maandag
    17° / 8°
    20 %
Meer weer