Arla+ziet+melk+als+alternatief+frisdrank
Nieuws
© Arla

Arla ziet melk als alternatief frisdrank

Arla ziet grote groeikansen voor dranken op basis van melk. Het zuivelconcern wil de omzet in deze categorie in de komende vier jaar verdrievoudigen.

Met gezondere alternatieven op basis van melk en met natuurlijke ingrediënten wil Arla de concurrentie aangaan met frisdranken. Het concern haalt nu jaarlijks zo'n 230 miljoen euro omzet uit deze markt. Vooral buiten Europa ziet het zuivelconcern groeikansen.

Met nieuwe zuiveldranken wil Arla inspelen op de levensstijl van moderne stedelingen die steeds vaker buiten de deur hun maaltijden nuttigen. Door beter in te spelen op deze zogenoemde out-of-homemarkt verwacht Arla de afzetmarkt voor zuiveldranken te kunnen verdubbelen.

Gemakswinkels

'Onze melk moet niet alleen worden gedronken uit literpakken uit de supermarkten, maar het moet ook beschikbaar zijn via smaakvolle dranken voor gebruik onderweg. Dit brengt onze producten ook naar gemakswinkels, benzinestations, sportscholen, horeca en op het werk. Daar zijn we nu nog nauwelijks aanwezig', aldus Arla-ceo Hanna Sondergaard.

Het van oorsprong Scandinavische zuivelconcern heeft een samenwerking met koffieketen Starbucks en brengt onder het merk Cocio al zuiveldranken op de markt.

Bekijk meer over:

Weer

  • Woensdag
    13° / 4°
    30 %
  • Donderdag
    10° / 2°
    20 %
  • Vrijdag
    10° / 2°
    10 %
Meer weer