Arla ziet melk als alternatief frisdrank
Arla ziet grote groeikansen voor dranken op basis van melk. Het zuivelconcern wil de omzet in deze categorie in de komende vier jaar verdrievoudigen.
Met gezondere alternatieven op basis van melk en met natuurlijke ingrediënten wil Arla de concurrentie aangaan met frisdranken. Het concern haalt nu jaarlijks zo'n 230 miljoen euro omzet uit deze markt. Vooral buiten Europa ziet het zuivelconcern groeikansen.
Met nieuwe zuiveldranken wil Arla inspelen op de levensstijl van moderne stedelingen die steeds vaker buiten de deur hun maaltijden nuttigen. Door beter in te spelen op deze zogenoemde out-of-homemarkt verwacht Arla de afzetmarkt voor zuiveldranken te kunnen verdubbelen.
Gemakswinkels
'Onze melk moet niet alleen worden gedronken uit literpakken uit de supermarkten, maar het moet ook beschikbaar zijn via smaakvolle dranken voor gebruik onderweg. Dit brengt onze producten ook naar gemakswinkels, benzinestations, sportscholen, horeca en op het werk. Daar zijn we nu nog nauwelijks aanwezig', aldus Arla-ceo Hanna Sondergaard.
Het van oorsprong Scandinavische zuivelconcern heeft een samenwerking met koffieketen Starbucks en brengt onder het merk Cocio al zuiveldranken op de markt.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

JOHN DEERE X147R ZITMAAIER (ETT) #692320
Gebruikt, € 4.999
-

Pottinger HIT HT 11100 schudder (ETT) #693508
Gebruikt, P.O.A.
-

Lemken Vari-Opal 7 3 schaar ploeg (OLD) #510226
Gebruikt, P.O.A.
-

FENDT 307LS
1987, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Donderdag13° / 8°10 %
-
Vrijdag15° / 8°70 %
-
Zaterdag16° / 12°50 %















