Deutz-Fahr vernieuwt 6- en 7-serie trekkers

De emissie-eisen voor landbouwtrekkers worden stukje bij beetje steeds strenger. En dus moest ook Deutz-Fahr er met de 6- en 7-serie aan geloven.

Deutz%2DFahr+vernieuwt+6%2D+en+7%2Dserie+trekkers
© LandbouwMechanisatie

De Duitse dochter van het Italiaanse SDF-concern deed meer dan alleen wat aanpassingen aan de motor. Voertuigdesigner Italdesign Giugiaro heeft de trekkers uit de 6- en 7-serie een compleet nieuwe look gekregen.

De kunststof motorkap lijkt wel wat op die van het tweeënhalf jaar geleden geïntroduceerde vlaggenschip uit de 9-serie.

Comfort

Ook staat de cabine nu volledig los van de motorkap, net als bij de 9-serie. Trillingen van de motor worden zo niet of amper doorgegeven aan de cabine.

Voor nog meer comfort heeft Deutz-Fahr een nieuwe voorasvering. Deze is op de 6-serie een optie, op de 7-serie is die standaard.

Powershiftbak

De fabrikant ontwikkelde samen met ZF ook een nieuwe powershiftbak voor de 6-serie. De 7-serie is alleen leverbaar met een traploze bak.

De nieuwe powershiftbak telt dertig versnellingen vooruit. De bak heeft vijf groepen en binnen elke groep zijn er zes powershifttrappen.

Vermogen

In de 6-serie maakt Deutz-Fahr voortaan zes modellen met een zescilinder. Deze trekkers leveren een maximumvermogen van 115 kilowatt tot 166 kilowatt (149 tot 226 pk).

De 7-serie telt nog maar twee modellen die 166 tot 181 kilowatt (226 tot 246 pk). De trekkers doen het allemaal met dezelfde 6,1 liter zescilindermotor van Deutz.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer