Deutz-Fahr vernieuwt 6- en 7-serie trekkers
De emissie-eisen voor landbouwtrekkers worden stukje bij beetje steeds strenger. En dus moest ook Deutz-Fahr er met de 6- en 7-serie aan geloven.
De Duitse dochter van het Italiaanse SDF-concern deed meer dan alleen wat aanpassingen aan de motor. Voertuigdesigner Italdesign Giugiaro heeft de trekkers uit de 6- en 7-serie een compleet nieuwe look gekregen.
De kunststof motorkap lijkt wel wat op die van het tweeënhalf jaar geleden geïntroduceerde vlaggenschip uit de 9-serie.
Comfort
Ook staat de cabine nu volledig los van de motorkap, net als bij de 9-serie. Trillingen van de motor worden zo niet of amper doorgegeven aan de cabine.
Voor nog meer comfort heeft Deutz-Fahr een nieuwe voorasvering. Deze is op de 6-serie een optie, op de 7-serie is die standaard.
Powershiftbak
De fabrikant ontwikkelde samen met ZF ook een nieuwe powershiftbak voor de 6-serie. De 7-serie is alleen leverbaar met een traploze bak.
De nieuwe powershiftbak telt dertig versnellingen vooruit. De bak heeft vijf groepen en binnen elke groep zijn er zes powershifttrappen.
Vermogen
In de 6-serie maakt Deutz-Fahr voortaan zes modellen met een zescilinder. Deze trekkers leveren een maximumvermogen van 115 kilowatt tot 166 kilowatt (149 tot 226 pk).
De 7-serie telt nog maar twee modellen die 166 tot 181 kilowatt (226 tot 246 pk). De trekkers doen het allemaal met dezelfde 6,1 liter zescilindermotor van Deutz.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6R 175 (BS) #164810
Gebruikt, P.O.A.
-
KUHN GF 13002 SCHUDDER
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (ZOB) #692701
Gebruikt, € 5.247
-
Gewichtblok 1450 kg TOP
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %