Consument herkent drie bloemen
Van de Nederlandse consumenten herkent 70 procent alleen de bloemen tulp, roos en zonnebloem.
Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van bloemenveiling Royal FloraHolland is uitgevoerd. Andere bloemen worden veel minder herkend. Na de top-3 volgen de narcis, de hyacint, de anjer en de snijhortensia.
Verwarring
Ook vinden veel Nederlanders bloemen op elkaar lijken. Dat levert verwarring op.
Zo wordt de anjer nog wel eens aangezien voor een roos en de ranonkel verward met roos, pioenroos of dahlia.
Consumenten verwisselen ook de chrysant, aster en margriet. Limonium wordt door vrijwel iedereen lavendel genoemd en veel consumenten zien de lisianthus aan voor een anjer.
Kennis wordt kleiner
FloraHolland heeft in 2014 eenzelfde onderzoek laten uitvoeren. Toen waren roos, tulp en zonnebloem ook de bekendste bloemen, maar lag de score hoger..
'De kennis over bloemen lijkt dus weg te vallen', concludeert FloraHolland.
In maart van dit jaar heeft het onderzoek plaatsgevonden. Meer dan duizend Nederlanders tussen 18 en 75 jaar zijn gepeild.
Buitenland
Een soortgelijk onderzoek wordt in het tweede kwartaal van van dit jaar uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6R 175 (LH) #693684
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (BV) #691828
Gebruikt, € 3.289
-
Case IH PUMA 160 CVX
2014, P.O.A.
-
Gandy P45 Forage Granulaatdoseerapparaat
2015, € 950
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %