Driekwart bloemisten vindt internet belangrijk
Meer dan driekwart van de bloemisten vindt de inzet van online middelen belangrijk voor de bedrijfsvoering.

Dat blijkt uit onderzoek dat FloraHolland heeft laten houden onder bloemisten in Nederland, Engeland, Frankrijk en Duitsland.
Bloemisten gebruiken internet voor het promoten en verkopen van hun producten, het zoeken van productinformatie en de inkoop van producten. Bloemisten besteden hier gemiddeld een uur per dag aan.
Facebook is favoriet en speelt een belangrijke rol voor de bloemist: 80 procent is hierop actief. Het wordt vooral gebruikt om promoties met consumenten te delen, maar de site wordt ook benut als informatie- en inspiratiebron rondom trends en nieuwe producten.
Van Twitter, LinkedIn en Pinterest maken bloemisten minder gebruik.
Bedrijfswebsite
De meeste bloemisten hebben ook een bedrijfswebsite. FloraHolland doet onderzoek onder bloemisten via Bloemisten Inzicht. Per land worden ongeveer vierhonderd ondernemers gepeild.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Honda HF2417HB
2014, P.O.A.
-
T7.315 Heavy Duty New Generation PLM12
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167R (REU) #691988
Gebruikt, € 5.644
-
Iseki TM 3217
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
"Wij zoeken jou, natuurlijk!" Een gedreven veldmedewerker met oog voor gezonde landbouw.
Coöperatie Natuurrijk Limburg - Roermond
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Zaterdag24° / 13°20 %
-
Zondag22° / 13°30 %
-
Maandag21° / 13°55 %