Wakker Dier spaart Dirk en Dekamarkt
Supermarkten Dirk en Dekamarkt stoppen met het maken van reclame voor plofkip. Dit hebben zij na een verzoek van Wakker Dier besloten.
Volgens Wakker Dier past deze beslissing in de belofte uit 2013 van de gezamenlijke supermarkten om het marktaandeel van diervriendelijker geproduceerde kip met een welzijnskeurmerk te vergroten.
Wel merkt Wakker Dier dat C1000 en Albert Heijn deze afspraak niet nakomen. Zij doen de plofkip juist steeds váker in de aanbieding. Met dit beleid houden zij de plofkipverkoop kunstmatig hoog en belemmeren zij actief de verduurzaming van het kipschap, vindt Wakker Dier.
Grote campagne
Wakker Dier start daarom vandaag een grote tv- en radiocampagne tegen de grootste plofkip-stunters van Nederland: C1000 en Albert Heijn.
Een woordvoerder stelt dat Albert Heijn juist het voortouw heeft genomen met de Hollandse Kip. Deze kip is geproduceerd volgens het afgesproken Kip van Morgen concept, dat uiterlijk in 2020 in alle schappen van supermarkten moet liggen. Deze Hollandse kip gaat in de ogen van Wakker Dier niet ver genoeg.
Alternatieven
Naast Hollandse kip biedt Albert Heijn de consument de keuze uit duurzamere alternatieven, zoals het Puur & Eerlijk scharrelvlees.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Honda HF2417K4 HB
2018, P.O.A.
-
Lemken Ploeg Opal (LIE) #692629
Gebruikt, € 7.000
-
Gianni Ferrari Turbo Grass 630
2022, P.O.A.
-
New Holland TNHT6.140
2017, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Dinsdag19° / 11°80 %
-
Woensdag22° / 12°0 %
-
Donderdag24° / 11°5 %