Wakker Dier spaart Dirk en Dekamarkt

Supermarkten Dirk en Dekamarkt stoppen met het maken van reclame voor plofkip. Dit hebben zij na een verzoek van Wakker Dier besloten.

Wakker+Dier+spaart+Dirk+en+Dekamarkt
© Nieuwe Oogst

Volgens Wakker Dier past deze beslissing in de belofte uit 2013 van de gezamenlijke supermarkten om het marktaandeel van diervriendelijker geproduceerde kip met een welzijnskeurmerk te vergroten.

Wel merkt Wakker Dier dat C1000 en Albert Heijn deze afspraak niet nakomen. Zij doen de plofkip juist steeds váker in de aanbieding. Met dit beleid houden zij de plofkipverkoop kunstmatig hoog en belemmeren zij actief de verduurzaming van het kipschap, vindt Wakker Dier.

Grote campagne

Wakker Dier start daarom vandaag een grote tv- en radiocampagne tegen de grootste plofkip-stunters van Nederland: C1000 en Albert Heijn.

Een woordvoerder stelt dat Albert Heijn juist het voortouw heeft genomen met de Hollandse Kip. Deze kip is geproduceerd volgens het afgesproken Kip van Morgen concept, dat uiterlijk in 2020 in alle schappen van supermarkten moet liggen. Deze Hollandse kip gaat in de ogen van Wakker Dier niet ver genoeg.

Alternatieven

Naast Hollandse kip biedt Albert Heijn de consument de keuze uit duurzamere alternatieven, zoals het Puur & Eerlijk scharrelvlees.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    14° / 8°
    20 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer