'Focus op smaak en goede promotie'
Ton Janssen van Tasty Tom vertelde vorige week aan peentelers over het succes van het eigen tomatenmerk en wat mogelijkheden zijn om een kwaliteitsproduct als merk in de markt te zetten.
Janssen was door de organisatie van de Themadag Peen in Emmeloord uitgenodigd om een vergelijking te maken tussen de afzet van tomaten en de afzet van peen. De Limburgse tomatenteler is samen met twee collega's initiatiefnemer van het bekende tomatenmerk Tasty Tom.
'Wij begonnen in een periode dat de tomaat bekend stond als Wasserbombe en zijn ons volledig gaan focussen op smaak. Ons doel was onderscheidend zijn in de markt door smaak, kwaliteit en uiterlijk.'
Jaarrond vers leverbaar
In negentien jaar tijd is dat goed gelukt. Tasty Tom heeft een goede marktpositie. Het totale areaal is inmiddels bijna 60 hectare en daarvan is 25 hectare belichte teelt. De tomaten van Tasty Tom zijn jaarrond vers leverbaar.
Om als merk een plek in de markt te houden, investeert Tasty Tom ongeveer 5.000 euro per geteelde hectare in promotie. Het tomatenmerk heeft onder meer een eigen promotieteam.
Onderscheid van bulkproduct
Voor peen ziet Janssen zeker mogelijkheden om een merk te positioneren in de markt. 'Peen heeft een goed imago en is geschikt als snack. Voor een peenmerk is het onderscheid van peen als bulkproduct van doorslaggevend belang.'
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland T5.110 (MAA) #697302
Gebruikt, P.O.A.
-
AS Motor 901 SM (HIL) #26853
Gebruikt, € 6.670
-
T7.200 Auto Command CVT
Gebruikt, € 69.750
-
Fendt 728 Gen7 Power+
2024, P.O.A.
Vacatures
Vertegenwoordiger M/V
KI Kampen - Dalfsen, Nederland
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Woensdag24° / 12°10 %
-
Donderdag21° / 12°10 %
-
Vrijdag18° / 12°20 %