Foodretail boekt 1,8 procent omzetgroei
Nederlandse supermarkten hebben in 2013 een omzetgroei doorgemaakt van 1,8 procent. Het omzetvolume bleef ongeveer gelijk, blijkt uit jaarcijfers van de Sligro Food Group.
Sligro constateert in het commentaar op de jaarcijfers dat de bestedingen voor food in Nederland sinds de zomer van 2013 verder onder druk zijn komen te staan.
De consument is meer nog op zoek naar goedkopere alternatieven en dat zorgt voor een grote prijsdruk. Daardoor loopt het marktaandeel voor discountformules nog steeds op.
Jumbo
Het aandeel van Aldi en Lidl samen steeg door in 2013 van 15,1 naar 16,0 procent. Dat was in 2011 samen nog 14,6 procent. Jumbo steeg naar een marktaandeel van 11,2 procent, dat is 1,6 procent meer dan in 2012.
Dat heeft vooral te maken met de overname van een groot aantal C1000-vestigingen. Van C1000 daalde daarentegen het marktaandeel van 12 tot 9,5 procent.
Marktleider Albert Heijn groeide met 0,3 procent tot een aandeel van 34 procent in 2013. Sligro zelf bleef stabiel op 2,7 procent.
Online-verkoop
Volgens Sligro is een belangrijke trend dat steeds meer marktpartijen zich gaan richten op de online-verkoop van voedingsproducten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Ref. Valtra 6550 Hi-Tech
Gebruikt, P.O.A.
-

New Holland BOOMER 25
2019, P.O.A.
-

Burma 11-275
Gebruikt, € 1.500
-

T7.200 Auto Command CVT
Gebruikt, € 69.750
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Weer
-
Woensdag8° / 5°15 %
-
Donderdag8° / 4°10 %
-
Vrijdag7° / 4°20 %














