CBL voelt niets voor duurzaamheidsmodel
De koepelorganisatie van Nederlandse supermarkten CBL voelt niets voor een collectief fonds waaruit duurzaamheidsinvesteringen worden betaald, zoals bij de Duitse aanpak van duurzaam varkensvlees.

Het gaat om het Duitse Tierwohl Initiative. De NVV probeert daarvoor draagvlak te vinden bij de Nederlandse retail.
LTO is daar geen voorstander van. De land- en tuinbouworganisatie hecht veel belang aan het feit dat duurzaam varkensvlees herkenbaar in het winkelvak ligt en de herkomst is geborgd bij boer en supermarkt.
Chaos
Ook het CBL voelt niets voor een fonds. ‘Duurzaamheidsinitiatieven moeten uit de markt komen. Prima wanneer individuele retailers afspraken maken met hun leveranciers, maar we gaan dat niet collectief in een fonds doen. Dat wordt een grote administratieve chaos’, zegt Liselotte Hamelink, manager duurzaamheid bij het CBL.
• Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Case IH PUMA 185 CVX
2014, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X117R (MG) #30587
Gebruikt, € 4.148
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X350R (HG) #692563
Gebruikt, € 6.966
-
New Holland Tractor T5.95 (MG) #145089
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 8°10 %
-
Donderdag27° / 11°10 %